Waar Miucci Prada deze week nog van de daken schreeuwde dat ze Facebook en Tiwtter vooral ‘bullshit’ vindt, surft collega-ontwerper Roberto Cavalli zich een ongans.

Niet alleen heeft de ontwerper de blog www.robertocavalliblog.com het wereldwijde web opgeslingerd, ook op Facebook, en Twitter heeft de Italiaan profieltjes aangemaakt.

Iedere Cavalli-liefhebber wordt door de ontwerper zelf – als we het mogen geloven – op de hoogte gehouden over de laatste trends, collecties en zijn celeb-ontmoetingen.

OPVOLGER OPRAH?

De 69-jarige designer zegt zelfs al zijn ‘wijsheid en ervaringen’ te willen delen met fans en ze advies te willen geven bij problemen. ‘This is my way to feel close to you, to talk with you, to listen and advise, to share with you my successes and sometimes my problems.’ Oprah is er niets bij.

Bekijk hier de a/w 2010 catwalkshow van Roberto Cavalli >

En als je dacht dat de ontwerper daar stopt? Neen, Cavalli is zó 3.0. Zijn officiële site is in een nieuw designerjasje gestoken (vanaf 31 maart 2010 live). Compleet met nieuwe look, grafische snufjes en een speciale pagina helemaal gewijd aan het 40-jarig bestaan van Cavalli Maison dit jaar.

Voor Cavalli-vrienden & -volgers in spé:

> Blog: www.robertocavalliblog.com
> Twitter: twitter@roberto_cavalli
> Facebook: www.facebook.com/RobertoCavalli

PS - Yves Carcelle, hoofd bij Louis Vuitton, zegt zeer trots te zijn op het feit dat Vuitton de meeste ‘vrienden’ heeft op Facebook van alle luxe merken. Op bijna een miljoen so called friends staat de teller van het Franse merk nu. Zou Cavalli dit binnenkort kunnen overtreffen?