Het label Christian Lacroix gaat het, na een faillissement, opnieuw proberen met de nieuwe designer Sacha Walckhoff. De beste man is vastbesloten het bedrijf uit de schulden helpen. Hij houdt alle opties open. Ja, zélfs een pact met een gezworen vijand.

Bij Lacroix maken ze (het liefst) prachtige couture, dat is niemand van ons ontgaan. De bankrekening wil sinds de crisis bij vele fans alleen niet zo dik meer worden. En dus red je het als label niet meer wanneer je je slechts richt op couture.

Check hier de backstagebeelden van de Amsterdam International Fashion Week >

Weliswaar ontstaan vanuit pure noodzaak, is er nu goed nieuws voor (armlastige) liefhebbers van mooie kleding. In een interview met Huffington Post vertelt Sacha over de optie samen te werken met een grote keten als Target of H&M:

'Yes why not. Because its [sic] part of what I've been wanting: to get people to touch Lacroix at last. Brands like Target and H&M would be ideal for that. Of course, I won't do a couture dress for a mass retailer, but to do a small collection for one would be lovely. I'm open to it. Lacroix is luxury, but the brand's DNA, as the Spring 2011 collection shows, is about mixing the luxurious and the rough. This creates a large territory to play and craft something everyone could love.'

Wij zijn het natuurlijk vreselijk eens met dit plan. Alhoewel wij benieuwd zijn of hij echt denkt dat men dan na de verschijning van een eventuele collectie bij Target of H&M en masse een échte Lacroix zal aanschaffen. Want dan zal hij wellicht bedrogen uitkomen.

Bekijk hier de laatste collectie van Christian Lacroix >