We geven je twee redenen. Één: het jurkje bezit dat Italiaanse la vita e bella-gevoel tezamen met de Franseje ne sais quoi-houding - waarbij een vrouwbeeld past dat zich ergens midden houdt tussenSophia Loren en Brigitte Bardot. Twee: ze marketen het jurkje op een American Apparel-achtige wijze; mega babes die het jurkje via de sociale kanalen delen, waarbij het verschil tussen professioneel model en iemand met internettoegang, totaal vervaagd. Hoe het ook zij, vrouwen met behoorlijke volgaantallen posten het jurkje, wat The Réalisation Par dankbaar repost. Wat het jurkje nog begeriger maakt.

instagramView full post on Instagram

Afgelopen juni kwam het jurkje 'onder vuur te liggen' – er was één schrijfster die op het internet kroop vanwege de vermeende seksistische tekst die The Réalisation Par bij de beschrijving van The Diana -Red Star dress hadden geplaatst: 'Here's what we know. Men love sundresses. We also know this point is actually pointless because we women dress for ourselves and ourselves only. But sometimes…. just sometimes you need a get-out-of-jail-free card. Maybe you forgot to take the trash out or you scratched your dad's car or maybe you were really late and you forgot do the one thing they asked you to do. Whatever the reason, the Diane dress is the solution. This is the dress that makes them forget why they were even mad at you in the first place and the only thing that really matters is: If you're bad at being good, you better be damn good at getting out of it. Trust us. You're welcome..'

Dat is inderdaad best wel een seksistisch bijschrift. Maar wat verwacht je anders? Die wulpse onschuldigheid (contradictio in terminis!) is dan ook precies waar het merk voor staat. Een lolita, voor altijd.

Moniek noemde het jurkje als favoriet om te dragen naar een eerste date. Want dat is het ook. Vanwege bovenstaande redenen.