Ieder seizoen is er wel zo'n accessoire dat de streetstyle zeitgeist weet te grijpen. Afgelopen seizoen was dat... inderdaad, Gucci's hielloze loafer. En hoewel die ook tijdens de fashion month, die vorige week in Parijs werd afgesloten, nog volop gespot kon worden aan de voeten van het aanwezige modevolk, leek er een nieuwe leader of the pack te zijn opgestaan:
Chanels slangenmuilen.
Het schoeisel, met de signature zwarte Chanel-neus maakte zijn debuut tijdens de Métiers d'Art show van het Franse modehuis, die in December in Rome werd gehouden.
Afgelopen juni kwam het model daadwerkelijk in de schappen en blijkbaar zijn ze als warme broodjes over de toonbank gegaan dankzij de Giovanna Battaglia's en Leaf Greeners van deze wereld. Zie ze maar als ze nieuwe seizoen-update van Chanels enorm populaire klassieke slingbacks.
Hij is verkrijgbaar in drie kleuren en kost - Chanel hè - een flinke duit. Een ruime 900 euro om iets preciezer te zijn.
Kan jouw bankrekening die 900 euro niet missen - wat niet heul gek is - troost je dan maar met de gedachte dat dankzij de Chanel mule hype jouw gescoorde muiltjes bij één van de vele high street labels die afgelopen zomer iets soortgelijks verkochten, dus heus volgend jaar zomer nog leuk zijn.