Grote kans dat je deze modetrend op Instagram as we speak al aan het rocken bent

Bathleisure, het is een ding.

Rita Ora wist het al. Of zette de trend eigenhandig, tijdens de MTV awards. Of was het toch Rihanna's cover voor de Franse Vogue die de movement in gang zette? Hoe het ook zij; de handdoek in het haar is een ding. En dan niet alleen in die paar make-uploze minuten na het douchen. Het liefst de hele dag - althans: zo doe je de wereld op Instagram geloven. Gecombineerd met make-up, zonnebril en statement oorbellen. Badhanddoeken volstaan ook, tijdens een zomerse stranddag (make-up free is dan geoorloofd mits de bril op en de bellen in blijven).

Een link met hoofddoeken uit de rijke historie van bijvoorbeeld de Afrikaanse cultuur lijkt snel gemaakt. Journalist Liana Aghajanian schreef over de interessante en deels zeker ook ingewikkelde (want in sommige gevallen een symbool van heftige religieuze en politieke kwesties) geschiedenis van hoofddoeken in verschillende culturen. Zeker een must read. Toch lijkt deze Instagramtrend zich te beperken tot het huis-tuin-en-keuken handdoekenwerk in plaats van het kunstige vouw, knoop en wikkelwerk dat daarin aan bod komt.

't Is gewoon fancy-undone. Resort-chic. Ofwel: bath-leisure, zoals The Cut het doopte. Maar je mag het ook gewoon je zondagmiddaglook noemen. Of eerste hulp bij bad hair days. Want ook dat is het.

Advertisement - Continue Reading Below

Morning Angelface

A post shared by Nenthe (@nenthe) on

Advertisement - Continue Reading Below

#bathleisure #voguevenom 🧖🏻‍♀️

A post shared by Vogue Venom (@voguevenom) on

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below

Advertisement - Continue Reading Below

relax 🛁 #bathleisure

A post shared by ⚠️FASHIONISTA | EDITOR (@annykraft) on

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below