Dat het niet botert tussen Meghan Markle en het Britse koningshuis is een understatement, maar nu blijkt dat de twee partijen daadwerkelijk concurrenten worden. En wel in de belegbranche. Nee, niet financieel beleggen, maar daadwerkelijk beleg. Dagen nadat Meghan Markle het eerste product van haar nieuwe merk America Riviera Orchard bekendmaakt, herinnert het Britse koningshuis zijn volgers eraan dat zij dat product óók verkopen: jam.

Steek onderwater van het Britse koningshuis?

Meghan Markle heeft al aangekondigd dat haar merk een groot assortiment zal aanbieden – van bestek, servies en skincare tot hondenvoer en feestartikelen. Het eerste product dat ze lanceert is een aardbeienjam, waarvan ze vijftig potjes naar invloedrijke vrienden en celebrity's stuurde om het product te promoten. De officiële winkel van het Buckingham Palace wilde nog maar eens benadrukken dat ook zij aardbeienjam verkopen en deelde een reel op Instagram waar wordt getoond hoe je die jam het allerlekkerste eet. De video bekijk je onderaan dit artikel.

Onschuldig toeval of een uithaal naar Meghan? De Buckingham Palace Shop weigerde te reageren. Maar de timing van de video ging niet voorbij aan de ruim vijfhonderd duizend volgers. 'Is het Paleis nu subtiel Ms. Montecito aan het trollen?', reageerde een gebruiker. Een tweede schreef: 'Ik ga stuk om de timing van deze advertentie', met een derde gebruiker die het minder grappig vond: 'Heel smakeloos, erg laag. Kinderachting en totaal onnodig. Ik dacht dat Buckingham Palace klasse uitstraalde. Blijkbaar niet.'

Meghans nieuwe lifestyle-show

De jam van de Britse royals wordt verkocht voor 3,95 Britse pond (4,61 euro), de prijs van die van Meghan is nog niet bekend. Experts verwachten dat de hertogin van Sussex een hogere prijs zal rekenen, passend bij haar luxe Californische lifestyle. De lancering van haar merk komt tegelijkertijd met een nieuwe Netflix-deal geschat op een waarde van 100 miljoen dollar. In haar eigen show zullen we haar zien koken, bespreekt ze vriendschappen en relaties en geeft ze tips over tuinieren en het organiseren van diners. Wanneer haar serie te zien zal zijn op de streamingdienst is nog niet bekendgemaakt.

instagramView full post on Instagram