Prins Harry en Meghan Markle zijn momenteel kennelijk aan het investeren in hun toekomst – ze zouden hard bezig zijn hun publieke imago op te vijzelen. Dit is er aan de hand.

Deze slimme move maakten prins Harry en Meghan Markle onlangs

Harry en Meghan zouden hun pr-strategie hebben uitgebreid, en een expert uit de entertainmentindustrie laat weten dat het daar de hoogste tijd voor was. Het stel zou onder meer twee pr-zwaargewichten aan hun team hebben toegevoegd.

Daardoor is Kyle Boulia, voormalig communicatie-expert van United Talent Agency, nu deel van het team als deputy press secretary en director of communications. Daarmee is hij sinds zijn indiensttreding het aanspreekpunt voor alle Amerikaanse media.

Een Britse pr-expert

Ook pr-expert Charlie Gipson voegde zich bij het team – als director of communications zal hij het aanspreekpunt zijn voor alle Britse media. Hij is de eerste die deze rol op zich neemt sinds Harry en Meghan in 2020 het Verenigd Koninkrijk verlieten. Boulia en Gipson vallen beiden onder de global press secretary en head of communications, Ashley Hansen.

Mark Boardman, entertainment-expert en founder van MarkMeets, deelde met Newsweek: 'De uitbreiding van het pr-team van prins Harry en Meghan Markle is een stap die al veel eerder had moeten plaatsvinden. De publieke imago-strategie van het echtpaar had duidelijk een herevaluatie nodig, en deze nieuwe personeelsleden duiden op een nieuwe focus, verbetering en een vindingrijker persteam dat nodig is om actie te ondernemen.' Dat belooft wat.

Meer zichtbaarheid

Het lijkt erop dat we meer van Harry en Meghan zullen gaan zien, want Boardman deelde ook: 'De benoemingen, met expertise in zowel de VS als in het VK, duiden op een strategische aanpak voor het beheren van hun publieke persona’s in alle continenten, en laten ons zien dat de hertog en hertogin van Sussex in zichzelf en hun merk investeren.'

Ook liet hij weten: 'De publieke perceptie is vormbaar. En verbeterde communicatie kan alleen maar een positieve invloed hebben op de ontvangst van de toekomstige projecten van Harry en Meghan, waaronder documentaires en Meghans lifestyle-merk American Riviera Orchard, zeker gezien ze minder succes hebben gehad dan ze hadden gehoopt in het terugwinnen van het vertrouwen van het publiek.'

Belangrijke investering

Volgens Boardman is de uitbreiding van het het pr-team een belangrijke investering in de toekomst van het stel nu ze proberen hun wereldwijde imago op te vijzelen. 'Alleen de tijd kan uitwijzen of deze pr-actie het werk van het stel in een positief daglicht zal stellen, met een meer strategische benadering van hun persona's.'

Tot slot liet hij weten: 'Als het gaat om merkdeals bedoeld om de publieke acceptatie van de hertog en hertogin van Sussex te helpen herstellen, kan een verandering de uitkomst alleen maar verbeteren. Nu begint het harde werk voor de nieuwe personeelsleden.'

We zijn benieuwd naar wat er komen gaat.