Acht jaar lang mist het Met Gala al Beyoncé. Vanavond hield de zangeres haar afwezigheids-streak gaande. Waarom? Dat houdt ze, helaas, helemaal voor zichzelf.

Beyoncé is weer de grote afwezige tijdens het Met Gala 2024

De Cowboy Carter-zangeres deelde het weekend voor het Met Gala van vannacht een Instagram-foto van zichzelf in Japan, hoewel het onduidelijk is wanneer de foto's in eerste instantie zijn gemaakt. Hoe dan ook, Beyoncé is zeker aan de andere kant van de wereld aan het jetsetten geweest terwijl ze haar nieuwe album Cowboy Carter promootte, waardoor ze vele kilometers verwijderd was van het Met Gala.

instagramView full post on Instagram

De laatste keer dat Beyoncé bij het Met Gala was

Beyoncé werd voor het laatst gefotografeerd tijdens het Met Gala in 2016, terwijl ze een naked dress droeg van het door haar geliefde Givenchy Haute Couture. Het thema was toen 'Manus x Machina: Fashion In An Age Of Technology'.

beyoncé at the 2016 met gala
George Pimentel//Getty Images

Dit jaar lag de focus van de zangeres op het uitbrengen en promoten van haar nieuwe countryalbum Cowboy Carter. Ze introduceerde het album in maart op Instagram en legde uit waarom ze voor een countryproject koos. Zij schreef:

Hartelijk dank aan alle supporters van TEXAS HOLD ‘EM en 16 CARRIAGES, [de eerste twee singles van het album]. Ik voel me vereerd om de eerste zwarte vrouw te zijn met de nummer één single in de Hot Country Songs-hitlijst.

Dat zou niet zijn gebeurd zonder de steun van een ieder van jullie. Ik hoop dat over jaren de vermelding van het ras van een artiest, als het gaat om het uitbrengen van muziekgenres, niet meer relevant zal zijn.

Aan dit album is ruim vijf jaar gewerkt. Het kwam voort uit een ervaring die ik jaren geleden had en waarin ik me niet welkom voelde... en het was heel duidelijk dat dat niet zo was. Maar door die ervaring ben ik dieper in de geschiedenis van de countrymuziek gedoken en heb ik ons ​​rijke muzikale archief bestudeerd. Het voelt goed om te zien hoe muziek zoveel mensen over de hele wereld kan verenigen, en tegelijkertijd de stemmen kan versterken van sommige mensen die een groot deel van hun leven hebben gewijd aan het onderwijzen van onze muziekgeschiedenis.

De kritiek waarmee ik te maken kreeg toen ik voor het eerst dit genre betrad, dwong me voorbij de beperkingen te gaan die mij werden opgelegd. act ii is het resultaat van mezelf uitdagen en de tijd nemen om genres te buigen en samen te smelten om dit oeuvre te creëren.