Het favoriete jurkenlabel van de sterren heeft nu ook een bridal collectie

En die is dus fantastisch.

Meest gelezen

Simpel, clean en toch magisch romantisch; Londen-based designer Han Chong, van het label Self-Portrait – je weet wel, dat merk waar celebrities letterlijk mee weglopen op de rode loper – heeft zijn zinnen gezet op de bridal-markt. Waarvoor dank. Want oa dit is het resultaat:

Advertisement - Continue Reading Below

 
Een capsulecollectie van zes prachtige jurken voor wie graag afwijkt van de geijkte over-de-top bruidsjurken. ‘I felt there was a gap in the market for cool, understated gowns that still had the ability to feel feminine and timeless,’ verklaart Chong. ‘I wanted to take the stress out of bridal-gown shopping and create a range where there is no need to visit specialist bridal boutiques.’

Meest gelezen

Hear, hear!

BIJENKORF
Inspiratie voor de bruidsjurken haalde Chong uit de sixties en seventies. ‘Particularly the rock'n'roll styles of Bianca Jagger and Pattie Boyd, who were challenging the norms of dress. The pieces in my bridal debut are not your typical gowns - they were created for the untraditional bride.’

De designer ontwierp zijn eigen kant voor de jurken, maar wist de prijzen desondanks relatief laag te houden (iets wat zijn ready-to-wear-jurken ook al zo populair maakt); prijskaartjes lopen op van € 845 tot € 1.300.

Hoewel Self-Portrait in Nederland exclusief verkrijgbaar is bij de Bijenkorf, zal de bruidscollectie vooralsnog oa bij Net-a-Porter en Selfridges worden verkocht. In februari staat de lancering op de planning.

 

 

Zien: een heleboel celebrities in een outfit van Self-Portrait >