ONTHULD: Dit moet je doen voor een platte buik

Volgens drie deskundigen op drie verschillende gebieden.

Meest gelezen

1. Voeding

Voedingsdeskundige Dr. Jairo Rodriguez vertelt wat je volgens hem moet eten en vooral wat níet: ‘Verschillende factoren beïnvloeden hoe je lichaam eten verteert en dus wat voor opgeblazen gevoel of opgeblazen buik je krijgt. Voorbeeldje: koolhydraten die tarwe bevatten zoals brood en pasta zijn beter bestand tegen vertering en zorgen dus voor een opgeblazen gevoel. Kies daarom eerder voor witte of bruine rijst of aardappels. Ook voedsel dat veel vezels bevat, geeft gassen en dus een opgeblazen buik. Bijvoorbeeld: bonen, tofu, eigenlijk bijna alle groenten maar vooral: kool, bloemkool, broccoli, spruitjes en sla. Kijk ook eens kritisch naar de grootte van je portie. Eet tot je je comfortabel voelt, niet stampvol. Om extra slank te lijken op de dag van een belangrijke gebeurtenis eet je genoeg eiwitten en beetgare groenten. Het koken van groenten breekt de vezels af en zorgt voor een minder opgeblazen gevoel. Vermijd daarnaast drankjes met prik en drink genoeg water.’

Advertisement - Continue Reading Below

2. Sporten

Fitnessgoeroe Amanda Freeman en eigenaar van studio SLT geeft je de oefeningen voor die strakke buik: ‘Wil je een platte buik dan moet je werken met je buik. Het is belangrijk dat je vanuit verschillende hoeken het hele bovenlichaam traint. Er zijn twee geweldige oefeningen; ten eerste de Bear Claw, je start in een plankpositie met rechte armen en een handdoek onder je voeten. Hou je rug gestrekt en je buikspieren aangespannen. Gebruik je buikspieren om je knieën naar je borst te brengen. Ga vervolgens weer met je voeten, langzaam terug naar de beginpositie. Herhaal dit voor een minuut. De tweede: de French Twist. Start weer in plankpositie, maar laat je voeten naar links liggen, je rechter voet voor je linkervoet en gebruik weer een handdoek onder je voeten. Gebruik je schenen om je benen en voeten een paar centimeter richting je handen te schuiven, zonder je knieën te buigen. Schuif vervolgens weer langzaam terug. Herhaal dit een minuut en draai vervolgens om hetzelfde te doen op de andere kant. Herhaal dit zes keer en doe deze routines vier keer in de week. Je ziet resultaat na twee weken.’

Meest gelezen

3. Behandeling

Volgens dermatoloog Ava Shamban is het bevriezen van je vet de manier om strak in je vel te zitten: ‘CoolSculpting werd vijf jaar geleden al goedgekeurd door de gezondheidscommissie, maar het is nog steeds de enige niet-belastende behandeling die echt werkt. Het is perfect voor iedereen met een klein buikje. Als je in het vet kunt knijpen, ben je al een geschikte kandidaat voor de behandeling. Dan raad ik je twee van de zes CoolSculpting-behandelingen ($5000 - $6000) aan twee maanden na elkaar. Ik plaats vier kleine rechthoekjes horizontaal op de buik om een sixpack te creëren. De sectie wordt opgezogen door zuigkracht van het apparaat en vervolgens voor 45 minuten gekoeld. Omdat vet bevriest op een lagere temperatuur dan de huid, is het niet schadelijk voor de huid. Na twee tot drie maanden breken die bevroren vetcellen af en worden weggevoerd via het lymfestelsel. Eenmaal weg komen ze niet meer terug.’ 

 

Zo krijg je in 6 work-outs perfecte billen >

5 gerechten voor een platte buik

 

Bron: HarpersBazaar.com