Je denkt dat je deze Margiela-items voor geen goud gaat dragen, maar dat heb je mis
Want Maison Margiela.
Niemand die John Galliano en zijn artistieke, collage-achtige manier van ontwerpen de grond in zal stampen, maar dit is een feit: erg commercieel zijn de items die hij voor Maison Margiela ontwerpt niet. En dat is precies volgens het gedachtegoed dat het modehuis in de beginjaren had.
Conceptueel
Galliano lijkt sinds zijn aantreden in 2014 steeds meer volgens Martin Margiela's conceptuele traditie te ontwerpen. Margiela wist bijvoorbeeld als geen ander alledaagse gebruiksvoorwerpen tot modieuze statussymbolen om te toveren; een dekbed werd een jas, een vork een armband.
Dus als we schrijven dat Margiela's lente/zomer 2018-show geïnspireerd was op het vliegveld, bedoelen we dat niet op een theatrale Karl Lagerfeld-achtige manier, maar heel letterlijk. De modellen werden de catwalk opgestuurd met kussens als tas, vliegtickets als accessoires en er liep zelfs een "passagier" de catwalk op met een opblaasbaar nekkussen rond haar hals.
In de collectie was genoeg draagbaars te zien; de jassen, de western booties, het tweed-pak (Renzo Rosso, chairman en oprichter van de OTB Group waar het modehuis onder valt, is niet gek), maar dat Galliano's fantasie wordt ingeperkt door commercieel denken, is verre van waar.
Meer van ELLE
Kylie Jenner trekt heel controversiële laarzen aan
Dit zijn de grote jeanstrends van 2024
Yikes – gladiator sandaal komt weer terug in 2024
De streetstyle-trends die we wél willen dragen