U dacht dat de stoelendans in modeland voorbij was? Neuh hoor, we gaan nog even door. Zo was daar onlangs nog het vertrek van Sophia Kokosalaki bij Diesel Black Gold en ook Yvan Mispelaere legde kort geleden zijn ontwerpstokje neer bij Diane von Furstenberg. Dit keer benoemt McQ – de diffusion line van Alexander McQueen – een nieuwe creatief directeur. Niemand minder dan Alistair Carr is de gelukkige.

 
TE EDGY?
Carr zei in april gedag bij Pringle of Scotland, pas een jaar na zijn aanstelling bij het modelabel. Naar het schijnt omdat zijn ontwerpen te edgy voor het op-en-top Britse huis waren. Bij McQ zit de ontwerper dan echter helemaal goed en zijn kunsten zullen al te zien zijn voor de pre-autumn/winter 2013-2014 collectie.

 
Broeden Burberry en Adele ondertussen op een plus size-collectie? >

 
Alistair Carr zal voor de jongere lijn nauw samenwerken met Sarah Burton, de creatief directeur van hoofdlijn Alexander McQueen. Gelukkig is Carr al aardig door de wol geverfd en werkte-ie eerder al voor Balenciaga’s Nicolas Ghesquière, Marni, Cacharel en Chloé. Ook heeft hij drie seizoenen met zijn eigen label op Londen Fashion Week gestaan. 

 
MCQ TERUG IN LONDEN
Bij de McQ-lijn is er ook aardig wat geschoven. Zo stond de diffusion line tot 2010 nog onder contract bij het Italiaanse SINV SpA, wat de reputatie niet echt veel goed had gedaan. Toen de mensen bij Alexander McQueen de lijn weer opkochten stond Pina Ferlisi aan het creatieve roer met behulp van Sarah Burton. Ze stuurden afgelopen februari voor het eerst samen hun ontwerpen de catwalk op tijdens Londen Fashion Week.