Als je als merk iets bijdraagt aan de samenleving, heb je een streepje voor. Dat heeft ook Gucci begrepen. Het Italiaanse modehuis is het eerste luxemerk dat zich aansluit bij Parks – een non-profitorganisatie die zijn leden helpt met het ontwikkelen van managementstrategieën met de focus op diversiteit, inclusie en respect op de werkvloer.

Marco Bizzarri, CEO van Gucci, laat weten dat ze extreem trots zijn om lid te worden van Parks: 'We hadden geen beter moment kunnen kiezen om onze samen te werken met deze inspirerende organisatie. We passen nu al twee jaar een nieuwe strategie toe die aansluit op ons mantra van zelfexpressie. Het is onze missie om nieuw talent te lokken, blijvend talent te steunen en om tegelijkertijd etnische, seksuele en genderdiversiteit te promoten. Een visie die perfect aansluit met die van onze moederonderneming Kering.'

Die laatste werd trouwens in september voorzien van het Gender Equality European & International Standard Label en ziet zichzelf als een van de meest gendergelijke ondernemingen in Frankrijk. Vorig jaar was 64 procent van Kerings bestuur vrouwelijk.

Gucci-campagne

Ook Gucci zette dit jaar al een grote stap vooruit. Het merk koos voor de herfstcampagne van 2017 voor louter gekleurde modellen. Een beslissing die hun al veel lof opgeleverd. Hoewel het kiezen voor alleen gekleurde mensen, volgens sommigen dan weer net niet divers genoeg is.

xView full post on X

Sinds Alessandro Michele er met de scepter zwaait, is iedereen in modeland en daarbuiten geobsedeerd door Gucci >