Nieuwe beautyvondsten, golden oldies, favorieten; in de rubriek 'Smeren maar' vertel ik je waar je, je raadt het al, mee wil smeren en wat de nieuwste trends zijn op skincare- en make-upgebied. Beautyliefhebbers, verzamelt u.


Jen Atkin

Wanneer je door de New York Times wordt uitgeroepen tot de 'Most Influential Hairstylist in the World', weet je dat je in je vakgebied goed bezig bent. Jen Atkin ken je misschien vooral van de jubelende Instagram-posts van de Kardashians en haar cameo's in hun realityshow, maar om haar slechts zo weg te zetten doet absoluut geen eer aan aan haar carrière.

De nu 39-jarige Jen Atkin startte als tiener vanuit de garage van haar ouders en heeft dik twintig jaar later haar droom waargemaakt. Hoe? Door vooral niet te luisteren naar wat anderen zeiden. Toen ze bijna tien jaar geleden aan verschillende collega's - ze begon als assistent bij grote haarmensen als Danilo, Renato Campora en Andy LeCompte backstage bij modeshows - vertelde dat ze het haar ging doen van realitysterren, drukten die haar op het hart dat absoluut niet te doen, omdat je dan niet meer serieus werd genomen.

Ze luisterde niet, en dat bleek de beste beslissing die ze ooit kon maken. Ze wist mee te liften op het momentum dat realitysterren als de Kardashians de afgelopen jaren kregen, en kon daardoor zelf ook een enorme following opbouwen.

Daarnaast startte Atkin net als Emily Weiss met Into The Gloss/Glossier ook een website over haar interesse, Mane Addicts, en breidde dit in 2016 uit met een eigen haarmerk, The Ouai (spreek je uit als 'The Way'). Wederom wist ze mee te liften op de online community en zette ze haar merk 'digital first' in de markt. Daarna volgden al rap Sephora, Harrod’s en Net-a-Porter die haar producten zo snel mogelijk aan hun assortiment wilden toevoegen. Inmiddels heeft The Ouai talloze beautyprijzen gewonnen en zweren celebrities als Chrissy Teigen, Bella Hadid, Gigi Hadid, Jennifer Lopez en de Kardashians bij haar producten.

instagramView full post on Instagram

The Ouai

The Ouai heeft als motto 'life is hard and looking good should be easy' en creëert producten die makkelijk in gebruik zijn en doen wat ze beloven. Laat de Kardashians je niet afschrikken, Jen Atkin wil met Ouai juist 'ieders natuurlijke schoonheid naar boven halen' en je lokken er gestyled doch undone uit laat zien. Denk: de perfecte Franse look.

Lange tijd was Ouai nog niet zo makkelijk te koop in Nederland, maar nu pakt ook het hippe The CouCou Club groots uit door Ouai aan hun moet-je-hebben beautycollectie toe te voegen. In de lijn vind je een enorm assortiment aan producten voor ieder haartype, die allemaal uitvoerig zijn getest en goedgekeurd door de Nederlandse haarstylist Charlotte Charpentier.

Mijn favorieten zijn de Dry Shampoo Foam (nóóit meer zo'n lelijke witte waas over je haar), de Wave Spray (voor perfect 'undone' Française haar) en de Clean Shampoo (zonder sulfaten en parabenen, voor gezonde lokken waar geen hydratatie uit getrokken is). Zeker het proberen waard.

The Ouai is nu te koop via The CouCou Club.