De Nieuwe Binnenweg in Rotterdam wordt wel omschreven als de langste winkelstraat van Nederland. Jammer genoeg heeft de verloedering hard toegeslagen. Originele en exclusieve winkels bestaan naast leegstand en verpaupering. Maar toch, de kwaliteit die in deze straat huist tref je niet aan op de Lijnbaan of Coolsingel.

Gedurende een jaar viel Floor Cornelisse (alias UpperFloor) ondernemers van de gehele Nieuwe Binnenweg lastig met een uitdagende vraag. Met het Mooiste Product legde ze ze zowel op film als op foto vast. Al deze foto’s zijn in een boek bij elkaar gebracht en vormen een fotoverslag van de ondernemers van de Nieuwe Binnenweg. Cornelisse: ‘Ik hoop dat dit boekwerk zal bijdragen het anonieme karakter van deze straat om te buigen tot een zekere toegankelijkheid en het onderlinge gesprek zal stimuleren.’

Op 24 november wordt in Fam.RUIM, projectbureau voor Directe Kunst, het Mooiste Product fotoboek gelanceerd. De hele avond is de video te bekijken.