1. Ze maken thuis zelf koffie in plaats van iedere dag hun salaris stuk te slaan bij Starbucks. Je wilt niet wéten hoeveel je uitgeeft als je een jaar lang iedere dag koffie koopt. Die cijfers zijn dramatisch.

2. Ze eten een ontbijt dat gezonder en verzadigender is dan de granenreep die onder in hun handtas ligt. Die granolareep geeft je misschien twintig minuten een voldaan gevoel. Vrouwen die hun sh*t together hebben, eten voldoende om de dag door te komen.

3. Ze zeggen 'nee' tegen dingen die hun tijd niet waard zijn of die je zonder schuldgevoel kunt doen. Deze vrouwen weten dat het niet mogelijk is om alles te doen, of zelfs maar te denken dat je het allemaal kan doen. Alles doen wordt overschat. Gewoon een deel doen is hoe het moet; beter een paar dingen heel goed dan alles half of een beetje.

4. Ze rangschikken taken op een verantwoordelijke manier zodat ze de vervelendste en meest tijdconsumerende taken niet naar het einde van de dag doorschuiven. Een goede manier om te kunnen genieten van happy hour na je werk is door alle zware taken aan het begin van de dag in te plannen. Anders zit jij nog je belastingspapieren in te vullen terwijl al je collega's al plezier aan het maken zijn.

5. Ze scheiden privé van werk zodat ze 's avonds niet nog urenlang zakelijke e-mails moeten beantwoorden. Is die e-mail van je baas beantwoorden belangrijker dan tijd doorbrengen met je vrienden op vrijdagavond? Sowieso niet, tenzij het een kwestie van leven of dood is. Werken als je niet aan het werk bent, is trouwens ook een van de oorzaken van een burn-out.

6. Ze laten geld op hun spaarrekening staan in plaats van die te gebruiken als een lopende bankrekening met extra geld. Momenteel zit je misschien niet krap bij kas, maar dat kan altijd veranderen. Laat zeker enkele maanden huur op je spaarrekening staan voor het geval je ooit financiële problemen krijgt, de huur niet meer kan betalen en een ander appartement moet zoeken.

7. Ze steunen vrienden en familie wanneer zij door een moeilijke periode gaan. Je sh*t bij elkaar hebben betekent niet dat je werk altijd op de eerste plaats komt. Wil je echt dat je werk het enige is dat je vreugd brengt? Vrienden en familie zijn net zo belangrijk dus behandel ze goed.

8. Ze hebben geaccepteerd dat ze niet alle struggles in het leven kunnen oplossen. Het is bovendien niet alleen ongelofelijk stressvol om te denken dat je altijd alles kunt oplossen, maar het is ook onmogelijk. Doe wat je kan doen en neem niets aan dat je niet kan doen.

9. Ze hebben een social life dat niet bestaat uit borrelen met collega's in een triestige bar in de buurt van het kantoor. Het leven bestaat uit meer dan alleen de perfecte werknemer zijn die continu denkt aan werk. Het is eigenlijk helemaal niet gezond om alleen maar aan werk te denken. Je moet een balans vinden.

10. Ze hebben een gezonde manier om stress te verwerken die niet bestaat uit het bingedrinken op weekavonden of het binnenwerken van drie burrito's. Zelfvernietigende gewoontes creëren op langere termijn alleen maar meer stress. Je weet dat je die derde burrito gaat beklagen als je maag begint te protesteren.

11. Ze gaan op tijd naar bed zodat ze iedere nacht zeker zeven of acht uur kunnen slapen en ze bingewatchen geen Grey's Anatomy tot vier uur in de ochtend. Het zoveelste seizoen van Grey's zal er morgenavond ook nog zijn. Je mist niks behalve slaap en je zal morgen veel productiever zijn als je vanavond op tijd gaat slapen.

12. Ze eten minstens een soort groente per dag. Je hoeft geen hele portie spruiten te eten, maar als je alleen maar slechte dingen naar binnen werkt, moet je ook niet verwachten dat je je goed voelt.

13. Ze voelen zich niet schuldig als ze een glas wijn per dag drinken na een lange, stressvolle dag. Als je echt dat glas wijn nodig hebt om na een werkdag te kunnen ontspannen, is dat oké. Er wordt veel gezegd over het drinken met mate en door je slecht te voelen na één glas, word je alleen maar ongelukkiger.

14. Ze kleden zich iedere dag naar het weer of naar hun agenda. Het is heel onprofessioneel om tijdens een belangrijke meeting aan je oksel te krabben omdat je de meest jeukende trui uit je kast hebt aangetrokken. Plan je outfit op voorhand en draag geen oncomfortabele dingen tijdens een meeting.

15. Ze komen altijd op tijd zodat een vertraging hun geplande taken niet kan belemmeren. Het is ontzettend moeilijk om al je sh*t bij elkaar te houden als je je overal moet haasten om de vijf minuten vertraging in te halen die je hebt opgelopen door op snooze te drukken. Die extra minuten zijn het niet waard om al je afspraken te laten wachten.

16. Ze luisteren echt naar mensen die tegen ze praten zodat ze niet opnieuw moeten vragen waar het nu precies over ging. Je hebt misschien wel veel te doen, maar probeer niet aan je waslijst te denken wanneer iemand tegen je praat. Je zal belangrijke informatie missen en vrouwen die hun sh*t together hebben, geven liever niet toe dat ze niet aan het opletten waren.

17. Ze reageren in een vast stramien op belangrijke emails zodat ze niet overspoeld worden door een inbox met honderden ongelezen e-mails. Blijf up-to-date met je mailbox. Een e-mail beantwoorden of deleten duurt slechts enkele seconden. Honderden e-mails beantwoorden en deleten duurt misschien uren.

18. Focus op een ding tegelijkertijd in plaats van te doen alsof je kan multitasken. Taken vanaf de eerste keer correct vervullen, is de enige juiste methode om te voorkomen dat je werk zich gaat opstapelen.

19. Ze hebben één agenda waar al hun meetings en herinneringen in staan en geen tientallen to-do-lijstjes en planningen op verschillende platformen. Had je die vergadering nu opgeslagen op je gsm of op je Google-account? Verzamel al je afspraken op één plaats die je altijd bij de hand hebt.

20. Ze geven soms ook toe dat ze niet al hun sh*t together hebben en dat ze hulp kunnen gebruiken. Er is niks mis met het af en toe toegeven van een nederlaag. Dat is de reden waarom we vrienden en collega's hebben die ons kunnen helpen.

10 dingen die succesvolle mensen begrijpen >

Van: Cosmopolitan US