Terwijl er volop werd gespeculeerd over de afwezigheid van Kate Middleton en koning Charles na een kankerdiagnose begonnen was met behandelingen kondigde Meghan Markle via Instagram haar nieuwe merk aan, American Riviera Orchard. Een expert noemt die beslissing nu 'overhaast'.

Dit zegt een expert over de timing van Meghan Markle

Koningshuis-verslaggever Tom Bower deelde via The Mail niet alleen dat hij de aankondiging overhaast vond, maar liet ook weten: 'Meghan heeft nog niet eens een chief executive aangewezen om de zaak te runnen.' GB News deelde eerder dat Meghan nu nog gesprekken voert met potentiële CEO's voor haar merk.

De vreugde van de aankondiging van het merk duurde voor prins Harry en Meghan wellicht niet lang, want vier dagen na het verschijnen van het Instagram-account voor American Riviera Orchard werden hun bio's van de site van het Britse koningshuis verwijderd.

Een zware klap

GB News laat weten dat het verwijderen van de bio's door veel koningshuis-verslaggevers wordt gezien als een zware klap voor Harry en Meghan. Volgens velen van hen komt de degradatie op de officiële site van Buckingham Palace door Meghans overhaaste aankondiging.

Ondertussen pakt Meghan gewoon lekker door, want er wordt steeds meer bekend over wat haar nieuwe merk ons allemaal te bieden zal hebben. Zo kunnen we er straks terecht voor een hoop producten, van hondenvoer tot make-up en spullen voor in de tuin. Vanaf wanneer de collectie van American Riviera Orchard te koop zal zijn is niet bekend.

De naam van Meghans merk komt niet uit de lucht vallen – American Riviera Orchard verwijst naar de plek waar ze nu met haar gezin woont, Montecito in de Amerikaanse staat Californië. Montecito ligt in Santa Barbara, een plek die vanwege het weer, de kust en de wijngaarden bekend staat als de Amerikaanse Rivièra.