Skip to Content

Wil je lezen: De 10 favoriete boeken van Dua Lipa

Van het populaire Normal People, tot het hartverscheurende A Little Life.

Door
preview for Dua Lipa's best red carpet moments

Zangeres Dua Lipa staat momenteel avond aan avond voor een groot publiek tijdens haar Future Nostalgia tour, maar wanneer ze niet op het podium staat verkent ze graag de stad en deelt haar hotspots met ons, thanks Dua! We verzamelden haar favoriete adresjes in Parijs en onze eigen hoofdstad Amsterdam voor je. Maar wanneer ze helemaal wil ontspannen leest de zangeres ook graag een goed boek.

Wij verzamelden al haar boekentips en delen ze met jou! Misschien deelt Dua jouw toekomstige favoriete boek in de lijst hieronder. Scrol snel verder en vul je eigen boekenkast aan met Dua Lipa's boekentips, en er zitten zeker een paar goede tussen!

De 10 favoriete boeken van Dua Lipa:

1

Klara and The Sun - Kazuo Ishiguro

klara and the sun van kazuo ishiguro
Bol.com

In een recente fotoreeks op Instagram geniet de zangeres met een boek in bad. Hoewel we alleen de achterkant van het boek zien op de foto, gingen haar fans al snel op onderzoek uit naar het boek dat Dua Lipa leest. Klara and the Sun is het antwoord. Maar niet alleen Dua is fan, het boek staat ook op de leeslijst van Barack Obama. En als Obama en Dua Lipa allebei fan zijn, kan het niet anders dan een goed boek zijn.

In Klara en The Sun kijkt Kazuo Ishiguro naar onze snel veranderende wereld om een fundamentele vraag te onderzoeken: wat betekent het om lief te hebben?

€ 11,99

SHOP

2

A Little Life - Hanya Yanagihara

a little life van hanya yanagihara
Bol.com

We waarschuwen je alvast, dit boek zal je achterlaten met een gebroken hart. Hoewel dit boek al sinds 2016 te koop is, krijgt het de laatste tijd veel aandacht op internet, en dat is ook Dua Lipa opgevallen.

A Little Life vertelt het verhaal van vier vrienden, Willem, JB, Malcolm en Jude. Jude is teruggetrokken, slim en raadselachtig, en zijn vrienden weten beter dan vragen te stellen over zijn verleden. Ze proberen zijn pijn te verlichten, maar naarmate de decennia verstrijken dringt zich de vraag op of Jude wel verlost kan worden van de demonen uit zijn verleden. Tip van ons: houd tissues bij de hand.

€ 9,99

SHOP

3

Normal People - Sally Rooney

normal people van sally rooney
Bol.com

Een geliefd boek van velen, waaronder van Dua Lipa. En wij geven haar zeker geen ongelijk.

Normal People vertelt het liefdesverhaal van Marianne en Connell, hun verschillende werelden, de invloed die ze op elkaars leven hebben, en het groeiende besef daarvan naarmate de jaren verstrijken.

€ 10,69

SHOP

4

Luster - Raven Leilani

luster van raven leilani
Bol.com

De vierde op de leeslijst van Dua Lipa is de debuutroman Luster van Raven Leilani.

Het verhaal volgt een zwarte vrouw van midden twintig die in een open huwelijk verwikkeld raakt met een blanke veertiger. Het boek werd in 2020 positief ontvangen door velen en won de Kirkusprijs voor fictie. Aanrader dus!

€ 10,99

SHOP

5

The Girls - Emma Cline

the girls van emma cline
Bol.com

The Girls van Emma Cline is losjes geïnspireerd op de Manson Family en de moord op actrice Sharon Tate. Het verhaal volgt de 14-jarige Evie. In de zomer van de jaren '60 maakt ze kennis met een groep jonge vrouwen, die alles hebben wat ze zelf zou willen zijn. Evie raakt bevriend met de 19-jarige Suzanne en al snel sluit Evie zich aan bij de commune waar Suzanne woont. Net als alle andere meisjes raakt ze in de ban van een charismatische maar meedogenloze leider...

€ 9,99

SHOP

6

Queenie - Candice Carty-Williams

queenie van candice carty williams
Bol.com

Queenie van Candice Carty-Williams behoort ook tot de favorieten van Dua.

Queenie Jenkins speelt de hoofdrol in dit boek, een 25-jarige Jamaicaans-Britse vrouw uit Londen. Ze verliest de grip op haar leven, krijgt een miskraam, haar vriend maakt het uit, ze verlaat hun gedeelde flat en als klap op de vuurpijl verliest ze haar baan bij de krant. Ze zoekt afleiding in datingapps en kortstondige affaires, maar het wil niet baten. En als ze in therapie wil gaan, krijgt ze te maken met vooroordelen van haar Jamaicaanse familie.

De positie die Queenie inneemt in de maatschappij, haar onzekerheden en haar vrienden worden voor een belangrijk deel gevormd doordat ze zwart is. Queenie maakt je deelgenoot van de turbulenties en escapades die haar leven beheersen en overhoop gooien.

€ 8,99

SHOP

7

The Vanishing Half - Brit Bennett

the vanishing half van brit bennett
Bol.com

Ook deze New York Times bestseller staat op Dua's lijst. Een roman over ras het lot en een bijzondere band tussen tweelingzussen.

Tweelingzussen Desiree en Stella Vignes lopen op zestienjarige leeftijd samen weg van de kleine, zuidelijke zwarte gemeenschap waarin ze zijn opgegroeid, maar al snel scheiden hun wegen. Eenmaal volwassen lijkt hun spiegelbeeld te zijn vervlogen. Niet alleen de invulling van hun dagelijks leven verschilt, alles is anders: hun families, hun gemeenschap, hun identiteit.

Jaren later leeft een van de zussen met haar zwarte dochter in hetzelfde zuidelijke stadje dat ze ooit probeerde te ontvluchten. De ander gaat door het leven als witte vrouw en vertelt haar witte echtgenoot niets over haar verleden. Maar gescheiden door vele kilometers en evenzoveel leugens blijft het lot van de tweeling vervlochten. Wat zal er met de volgende generatie gebeuren, wanneer de paden van hun eigen dochters zich kruisen?

€ 21

SHOP

8

Misery - Stephen King

misery van stephen king
Bol.com

Horror mag ook niet ontbreken in de leeslijst van de zangeres, en dat zien we terug in Misery van Stephen King.

Het boek vertelt het verhaal van romanschrijver Paul Sheldon en zijn gestoorde fan Annie Wilkes. Wanneer Paul ernstig gewond raakt na een auto-ongeluk, brengt voormalig verpleegster Annie hem naar haar huis, waar Paul wordt behandeld en pijnstillers krijgt. Paul realiseert zich dat hij een gevangene is en wordt gedwongen zich toe te geven aan zijn ontvoerder.

€ 10,59

SHOP

9

Trick Mirror - Jia Tolentino

trick mirror van jia tolentino
Bol.com

Nog een New York Times bestseller op Dua's lijst, Trick Mirror van Jia Tolentino. Het boek gaat over de prikkels om ons heen die ons vormen, en over hoe moeilijk het soms kan zijn om onszelf duidelijk te zien door een cultuur die om het zelf draait. In elk essay in het boek kaart Tolentino een ander cultureel aspect aan, van het sociale internet tot ons lichaam.

€ 10,99

SHOP

10

The Underground Railroad - Colson Whitehead

the underground railroad van colson whitehead
Bol.com

Last but not least, The Underground Railroad van Colson Whitehead. Het boek vertelt het verhaal van Cora, slavin op een katoenplantage in Georgia. Haar helse leven staat op het punt om nog erger te worden: de wrede eigenaar heeft zijn oog op haar laten vallen. Ze besluit om te vluchten, met hulp van de Ondergrondse Spoorweg begint ze een lange, huiveringwekkende reis door de zuidelijke staten van Amerika richting het vrije Noorden, met de slavenpatrouille op haar hielen...

€ 8,49

SHOP

Lifestyle