Kim Kardashian is druk in de weer met een shapewearlijn en afgelopen week liet ze de wereld weten hoe hij gaat heten: Kimono by Kim Kardashian West. Je kunt je afvragen hoe een kimono verband houdt met shapewear, en dat is dus ook wat veel mensen deden. Hardop.

Kritiek op naam Kimono by Kim Kardashian West

De kritiek die op de naam kwam, luidde dan ook vooral: dit is niet alleen het onnodig gebruiken van de naam 'kimono', het is ook cultural appropriation. Culturele toe-eigening van de Japanse cultuur. De hashtag die al snel ontstond: #KimOhNo.

xView full post on X

Juist het feit dat de naam alleen gekozen lijkt te zijn omdat het op een speelse manier verwijst naar 'Kim', haar naam, maakt het extra pijnlijk, schrijft ook deze Twitteraar:

'Nice underwear, but as a Japanese woman who loves to wear our traditional dress, kimono, I find the naming of your products baffling (since it has no resemblance to kimono), if not outright culturally offensive, especially if it’s merely a word play on your name. Pls reconsider.'

Kim Kardashian past naam van shapewear aan

Kim Kardashian snapt de kritiek, laat ze nu weten in een Instagrampost, en is gelukkig de moeilijkste niet, want ze belooft na te denken over een nieuwe naam. Ze schrijft:

'Being an entrepreneur and my own boss has been one of the most rewarding challenges I’ve been blessed with in my life. What’s made it possible for me after all of these years has been the direct line of communication with my fans and the public. I am always listening, learning and growing - I so appreciate the passion and varied perspectives that people bring to me. When I announced the name of my shapewear line, I did so with the best intentions in mind. My brands and products are built with inclusivity and diversity at their core and after careful thought and consideration, I will be launching my Solutionwear brand under a new name. I will be in touch soon. Thank you for your understanding and support always.'

Kijk. Da's een mooie reactie, die ook meer in lijn ligt met wat Kim Kardashian juist probeert te doen met haar shapewearlijn; die sector inclusiever maken. Zo zei ze eerder:

'I’ve been passionate about this for 15 years. (...) I would always cut up my shapewear to make my own styles, and there have also been so many times I couldn’t find a shapewear color that blended with my skin tone so we needed a solution for all of this.'

Dank, Kim.

ELLE Favorieten van de dag
ELLE favorieten van de dag
Adidas

SHOP

d
deze afbeelding is niet langer beschikbaar
Acne Studios
ELLE Nederland
Elle favorieten van de dag
Bumble & Bumble
Bumble & Bumble