Meghan Markle had een grote invloed op een door vrouwen opgericht bedrijf. In een Instagram-reel die deze week werd gedeeld door latte-merk Clevr, vertelde CEO en mede-oprichter Hannah Mendoza hoe Meghans steun alles veranderde voor haar bedrijf, dat 'superfood lattes' verkoopt, geïnspireerd op 'holistische ingrediënten van over de hele wereld'.

Meghan Markle voor het eerst in een Instagram-reel

De video bevat een paar leuke clips en foto's van Meghan Markle die met Mendoza spreekt, poseert voor een groepsfoto met andere teamleden en enkele lattes van Clevr uitprobeert.

In de video beschreef Mendoza het rommelige begin van Clevr. 'Doordeweeks voerden we bestellingen uit onze garage uit, mengden we Clevr in een gedeelde commerciële keuken, en in het weekend kwamen we opduiken met onze bar omdat we geen marketingbudget hadden', zei ze. 'Drie jaar geleden veranderde alles.'

Het kwam snel in beweging toen Meghan Markle de producten van Clevr begon aan te prijzen. Toen de hertogin van Sussex een van hun lattes naar Oprah Winfrey stuurde, floreerden de zaken bij Clevr, legde Mendoza uit. 'Niemand minder dan Meghan, de hertogin van Sussex, was begonnen met het drinken van onze lattes. Ze hield niet alleen van het product, ze was buitengewoon gepassioneerd over het ondersteunen van vrouwelijke oprichters, onze duurzame inkoop en onze teruggave van voedselrechtvaardigheid,' zei Mendoza. 'Meghan werd uiteindelijk onze eerste investeerder, adviseur en grootste voorstander van Clevr. Ze stuurde zelfs onze kurkuma latte naar vrienden, en een paar dagen later opende ik mijn telefoon om te zien hoe Oprah zelf onze Gouden SuperLatte maakte in haar eigen keuken. Ons kleine maar machtige team was hier 100 procent niet klaar voor en we waren twee maanden lang uitverkocht.'

Mendoza concludeerde: 'We hebben nu meer dan zes miljoen lattes geserveerd, en dat hebben we voor een groot deel te danken aan de kracht van vrouwen die vrouwen opbeuren, vooral in het bedrijfsleven waar slechts 2 procent van de durfkapitaal naar door vrouwen opgerichte merken gaat.'

Meghan Markle sprak eerder over haar beslissing om in Clevr te investeren in een persbericht:

'Deze investering is ter ondersteuning van een gepassioneerde vrouwelijke ondernemer die prioriteit geeft aan het opbouwen van een gemeenschap naast haar bedrijf. Ik ben er trots op te investeren in Hannah's inzet voor het inkopen van ethische ingrediënten en het creëren van een product waar ik persoonlijk dol op ben en een holistische benadering van welzijn heeft. Ik geloof in haar en ik geloof in haar bedrijf.'

En nu geeft ze het bedrijf dus ook nog eens een zetje door in een Instagram-reel te verschijnen. We houden ervan:

instagramView full post on Instagram
Van: Harper's BAZAAR US