Hoewel prins Harry en Meghan Markle records hebben gebroken met het succes van hun documentaireserie voor Netflix blijven geruchten over flops van de twee binnen de mediawereld de ronde doen. En dat Spotify-bazen en bronnen bij Netflix zich vrij negatief uitlaten over de twee helpt daarbij niet.

Zit het media-imperium van prins Harry en Meghan Markle echt in zwaar weer?

Niet alleen is de deal van de twee met Spotify van tafel waardoor Meghan's podcast Archetypes geen onderkomen meer heeft, ook is er daardoor voorlopig geen ruimte meer voor Harry's podcast-ideeën waarvoor hij onder meer Putin en Trump wilde interviewen over hun jeugdtrauma's. Daar bovenop werden de twee door Bill Simmons, hoge baas bij Spotify, 'lui' en 'fucking oplichters' genoemd.

Volgens bronnen bij Netflix zouden de twee toch echt met meer goede ideeën moeten komen willen ze de rest van hun geld ontvangen, en een bron bij de streamingdienst schroomde niet om onder meer met de pers te delen dat 'Meghan echt in haar eigen wereldje leeft en niet ziet wat de economische realiteit is.'

Klinkt allemaal niet best, maar toch valt de Netflix-deal wellicht nog te redden gezien er ook werd gedeeld dat Netflix verheugd was om met de twee samen te werken en dat ze eigenlijk, net als iedereen, gewoon moeten werken voor (de rest van) hun geld. Het contract met Netflix loopt tot 2025, dus het stel heeft in elk geval nog genoeg tijd om te laten zien dat ze wellicht nog een record kunnen breken.