Mary-Kate Olsen en Ashley Olsen, beter bekend als de Olsen-twins, begonnen hun carrière met een rol in de serie Full House toen ze pas negen maanden oud waren. Inmiddels zijn ze 36, flink wat acteerklussen én een luxe merk verder, en dít is nu hun vermogen.

Mary-Kate Olsen en Ashley Olsen zitten er warmpjes bij – dít is het vermogen van de Olsen-twins

Na Full House speelde de tweeling vooral in inmiddels iconische, Y2K tiener-romcoms als New York Minute, When In Rome, Holiday In The Sun en Passport To Paris. Inmiddels acteren de twee al tien jaar niet meer en sowieso worden ze weinig in het openbaar gespot. Samenwerkingen met merken doen ze ook niet.

Wat ze wel doen? Werken aan hun luxe en zeer geliefde merk The Row, waarmee ze inmiddels een aardig mode-imperium hebben opgebouwd. En daardoor hebben de twee nu een groter vermogen dan ooit. Hun gezamenlijke vermogen wordt geschat op 500 miljoen dollar, wat natuurlijk neer komt op 250 miljoen per persoon gezien de twee hun merk samen delen en ook in bijna alle films samen hebben gespeeld.

Het flinke vermogen komt niet uit de lucht vallen – Mary-Kate en Ashley begonnen al met werken toen ze dus nog geen jaar waren en toen kregen ze al 2400 dollar per Full House-aflevering. De tweeling speelde maar liefst acht jaar in de serie en tegen het einde van die periode verdienden ze 80.000 dollar per aflevering.

The Row (opgericht in 2006) is echter niet het enige bedrijf dat ze runnen – ook met media- en retail-bedrijf Dual Star Entertainment harken ze flink wat centen binnen. Mary-Kate en Ashley worden genoemd als founders, maar eigenlijk waren het ouders Dave en Jarnie Olsen die het bedrijf in 1993 oprichtten. In 2007, toen ze twintig waren, werden Mary-Kate en Ashley door Forbes op de Richest Women in Entertainment-lijst geplaatst, waar toen ook vele andere grote sterren op stonden als Oprah Winfrey, Jennifer Aniston en Jennifer Lopez.

Het modemerk van de Olsen-twins, The Row, bevat broeken van 1400 dollar en truien van 2000 en zou goed zijn voor een omzet van 100 tot 200 miljoen dollar per jaar. Daar zouden we graag aan bijdragen als de items van The Row een tikkeltje beter geprijsd waren.