Onlangs kondigde Meghan Markle via Instagram haar nieuwe merk aan – American Riviera Orchard. De producten van het merk zijn nog niet te koop, maar eerder konden we al delen dat er bijna niks is dat Meghan niet aan zal gaan bieden. Van hondenvoer tot feestartikelen, yogamatjes en nog veel meer – straks is dat allemaal bij Meghans merk te verkrijgen. Een feestje zou je denken, maar experts zijn niet enthousiast.

Wordt het merk van Meghan Markle nu al niet goed ontvangen?

Koningshuis-verslaggever Kinsey Schofield deelde bij The Rita Panahi Show op Sky News Australia dat ze vindt dat American Riviera Orchard klinkt als een naam voor een senioren complex. Schofield zette dan ook vraagtekens bij Meghans branding keuzes en trekt ook de merkidentiteit en marktpositionering in twijfel.

Daar hield de kritiek van Schofield niet op – ook benadrukte ze dat Meghan zich met dit merk wil integreren in de gemeenschap van Santa Barbara, ondanks ze er nog maar net woont. Daarin zit volgens Schofield ook een tegenstrijdigheid – tegelijkertijd houdt Meghan erg vast aan de titel hertogin van Sussex.

Een strategische move

Er wordt nu dan ook volop gezegd dat dit merk een strategische zet van Meghan is om haar positie in de gemeenschap van Santa Barbara te versterken. De kritiek van koningshuis-verslaggevers onderstreept daarbij de uitdagingen waar Meghan mee te maken krijgt bij het balanceren van haar koninklijke verleden en haar huidige leven.

Alle kritiek op haar merk terwijl de producten nog niet eens te koop zijn legt ook weer bloot dat Meghan met alles wat ze doet onder een vergrootglas ligt. De site van American Riviera Orchard is wel al te bezoeken.