Dat Meghan Markle's modekeuzes invloed hebben, was al duidelijk. Net als bij schoonzus Kate Middleton geldt dat als de voormalig actrice iets draagt, het diezelfde dag nog de winkels uitvliegt.

Nu blijkt dat de keuze van de Duchess of Sussex voor zowel Givenchy als Stella McCartney op haar trouwdag, ook effect heeft op de verkoop van die merken online. En niet zo'n beetje ook. Bij high-end webwinkel Net-a-Porter gaan sinds de royal wedding de verkopen door het dak.

De cijfers op een rijtje

Wat is namelijk precies het Meghan-effect op Net-a-Porter? In de drie dagen na de bruiloft was de verkoop van Givenchy-items tien keer (!) zo veel als in de drie dagen voor de bruiloft. De verkoop van Stella McCarney is verdubbeld sinds het jawoord, en op de (zon)dag na de koninklijke feestelijkheden waren ook van dit merk de verkopen vertienvoudigd.

De populairste items van Givenchy op Net-a-Porter momenteel zijn ook erg prinsessen-waardig: een zwarte jacquard mini-jurk, dit roze jurkje en een casual T-shirt spannen de kroon (pun intended).

Givenchy via Net-a-Porter
Givenchy via Net-a-Porter
Givenchy via Net-a-Porter
Givenchy via Net-a-Porter
Givenchy via Net-a-Porter
Givenchy via Net-a-Porter

Shine bright in a Stella

De populairste Stella-stukken in de webwinkels zijn nóg duidelijker geïnspireerd op Meghan Markle: een simpele, maar bruidswaardige witte japon met één mouw is de bestseller, gevolgd door een witte maxi dress en een zwarte, metallic galajurk. Klikken, bestellen, zie eruit als een prinses, klaar is Kees.

Stella McCartney via Net-a-Porter
Stella McCartney via Net-a-Porter
Stella McCartney via Net-a-Porter
Stella McCartney via Net-a-Porter
Stella McCartney via Net-a-Porter
Stella McCartney via Net-a-Porter