Nadat Burberry drie weken geleden met een nieuw logo kwam onder de nieuwe creative director Riccardo Tisci, volgt nu ook modehuis Céline. Het merk liet met drie video's op Instagram de veranderingen in het logo zien. Bovendien verwijderde het merk - best rigoureus - alle foto's die onder de oude creative director, Phoebe Philo, waren gepost.

Het logo is geïnspireerd op het logo van Céline in de jaren zestig. Het accent is van de 'e' gehaald. En het fond dateert uit de jaren dertig. Op de foto's wordt gemengd gereageerd. De een ziet het verschil niet, de ander verlangt terug naar de tijd van Philo.

instagramView full post on Instagram

'We want Phoebe back'

Sommige fans twijfelen of Hedi Slimane aan zijn voorganger zal gaan kunnen tippen.Dat de voormalig creative director nu al gemist wordt bij het modehuis, is wel zeker. Philo werd geroemd om haar specifieke look. Iets wat fans denken te gaan missen onder het nieuwe leiderschap. Zo schrijft MINT-editor Irina Lakicevic: 'The garments have always had a certain appeal; one could easily spot Céline from miles away, even when mixed with other brands. It really had its own aura.'

Onder de Instagrampost zijn fans van Philo niet te zuinig met hun kritiek op haar opvolger. Zo reageerde iemand: 'What a way to disrespect Céline’s history and those who came before.' Het Instagramaccount The Cut komt zelfs met een T-shirt waarop het gemis van Philo wordt uitgedrukt.

Het wordt nog even afwachten of de collectie van Slimane ook zo wordt ontvangen door modefanaten. Tijdens de Fashion Week in Parijs heeft Slimane kans om zich te bewijzen. Zijn collectie van Céline wordt op 28 september gepresenteerd aan modeland.