De modeindustrie werd vorige week weer even opgeschut. Business of Fashion maakte officieel bekend dat Rihanna een contract heeft ondertekend met luxe conglomeraat LVMH, moederbedrijf van onder andere Louis Vuitton, Dior en Celine. Het plan: de zangeres turned ontwerper start onder de koepel van LVMH het modehuis met de naam Project Loud France.

De details over wat Project Loud France precies inhoudt en wanneer het lanceert, zijn nog onbekend. BoF schrijft dat Rihanna's modebedrijf in ieder geval een reeks kledingcollecties voor vrouwen, mannen en kinderen, sportkleding, lederwaren en accessoires zal produceren.

Rihanna en LVMH lanceren Project Loud France

Tot zover allemaal heel logisch, gezien het succes dat Rihanna boekt met haar Savage x Fenty-lingerielijn en samenwerking met Puma. Aber, werd in het artikel ook gerept over 'goederen gekoppeld aan een bepaalde lifestyle'. Denk aan kantoorbenodigdheden, woonaccessoires en tuinproducten. We herhalen: kantoorbenodigdheden en tuinproducten.

Wat we er precies bij voor moeten stellen? Niemand heeft een idee. Zowel Rihanna als LVMH doet geen uitspraken over het onderwerp. Maar dat het serieuze business is, dat is zeker. De luxe groep heeft sinds Christian Lacroix in 1987 geen nieuw merk meer gelanceerd en volgens BoF start Project Loud France met een investering van 60 miljoen euro. Menes dus.

Marjolein Stormezand ELLE editor
.