Een stukje tape, een hele rol zoals je wilt, te koop om je kleding mee op te leuken; dat is wat de Belgische modeontwerper Raf Simons ons verkoopt.

De ducttape met daarop de tekst YOUTH PROJECT en WALK WITH ME werd tijdens de modeshow van Raf Simons' herfst/winter-2017-mannencollectie om het middel gedragen. Voor 168 euro kun jij dit kunstje nadoen.

Raf Simons herfst/wintercollectie 2017pinterest
Getty Images
Raf Simons herfst/wintercollectie 2017
Raf Simons herfst/wintercollectie 2017pinterest
Getty Images
Raf Simons herfst/wintercollectie 2017

Alledaagse gebruiksvoorwerpen

De ontwerper is niet de enige die alledaagse gebruiksvoorwerpen tot modieus statussymbool weet om te toveren. Supreme voegt zelfs stokjes toe aan diens herfst/ wintercollectie 2017. Om mee te eten, of voor in je haar – misschien. Nog twee voorbeelden: Prada lanceerde afgelopen juni een paperclip voor een luttele 165 euro per stuk (dat 'luttele' is hier niet ironisch bedoeld) of denk aan de omstreden Ikea-tas van Balenciaga die afgelopen april voor 2000 euro in de verkoop ging.

Investering

Bewezen is wel dat deze zogenaamde lifestyleproducten het kopen waard zijn. Herinner je nog de Supreme-baksteen van vorig jaar die voor 32 euro te koop was? Die is nu op eBay 1000 dollar waard.

Supremepinterest
Supreme

Graag gedaan.

Video: wat gaat er nu in de mode om >