Een stukje tape, een hele rol zoals je wilt, te koop om je kleding mee op te leuken; dat is wat de Belgische modeontwerper Raf Simons ons verkoopt.
De ducttape met daarop de tekst YOUTH PROJECT en WALK WITH ME werd tijdens de modeshow van Raf Simons' herfst/winter-2017-mannencollectie om het middel gedragen. Voor 168 euro kun jij dit kunstje nadoen.
Alledaagse gebruiksvoorwerpen
De ontwerper is niet de enige die alledaagse gebruiksvoorwerpen tot modieus statussymbool weet om te toveren. Supreme voegt zelfs stokjes toe aan diens herfst/ wintercollectie 2017. Om mee te eten, of voor in je haar – misschien. Nog twee voorbeelden: Prada lanceerde afgelopen juni een paperclip voor een luttele 165 euro per stuk (dat 'luttele' is hier niet ironisch bedoeld) of denk aan de omstreden Ikea-tas van Balenciaga die afgelopen april voor 2000 euro in de verkoop ging.
Investering
Bewezen is wel dat deze zogenaamde lifestyleproducten het kopen waard zijn. Herinner je nog de Supreme-baksteen van vorig jaar die voor 32 euro te koop was? Die is nu op eBay 1000 dollar waard.
Graag gedaan.