Tasje d'r bij? Die uit de nieuwste Balenciaga menswear-collectie is een optie. Kost je alleen geen 35 cent, maar een whopping 795 duiten, ook al is het een (lamsleren, dat dan weer wel) remake van de plastic draagtas van een Duitse supermarktketen genaamd Edeka.

Toch kun je er donder op zeggen dat de tassen als warme broodjes over de toonbank zullen gaan. Het is immers Demna Gvasalia's vervolg op die andere it-buidel eerder dit jaar waarvoor hij zich liet inspireren door de iconische Ikea-wastas, en zijn zoveelste actie in zijn missie voor world domination voor de ugly-dad-look. Want ook Balenciaga's overal uitverkochte ugly sneaker twv 800 euro, de Triple S, kun je niet gemist hebben. Evenals Gvasalia's je-vader-in-de-jaren-tachtig-looks op de catwalk tijdens de mannenmodeweek voor spring/summer 2018 - voor de gelegenheid diende het park er als decor en showden vaderfiguren met een schare kids aan de arm de collectie.

Van die collectie zijn onlangs de campagnebeelden vrijgegeven en die zijn volledig in lijn met de bovengenoemde setting tijdens fashion week. Zie hieronder de retro familiekiekjes, die niet te onderscheiden zijn van de gemiddelde lokale supermarktfotoshoot, en waarop die ene supermarkttas een hoofdrol kreeg. Bekijk vooral hier even de 'originele' Duitse boodschappentas.

instagramView full post on Instagram

De reacties op Instagram lopen uiteen van 'The homeless junkie edition' tot 'You're amazing @lottavolkova!'. Wat jij?