6x heerlijk voedsel dat helemaal niet zo slecht is als het lijkt

Dat moeten we natuurlijk even met je delen.

GEWOON IJS
Vergeet de light-varianten en ga lekker voor een bak gewoon ijs, light ijs bevat vaak meer suiker. Dus tenzij je groot fan bent, is er geen reden om niet over te stappen naar een bak doodgewoon slagroomijs. Maar eet niet de hele bak leeg, want teveel ijs (en dus ook suiker) is nog steeds niet best voor de lijn.

ALLES MET KOKOS
De voordelen van kokos op een rij: het beschermt tegen hart- en vaatziekten, bevat verzadigd vet dat virussen en ander gespuis tegengaat én stimuleert gewichtsverlies. Kies voor je volgende tussendoortje dus gerust voor een kokossorbet, kokosreep of kokoscakeje. Als er maar wel echt kokos in zit, en niet teveel suiker alstublieft.

Advertisement - Continue Reading Below

ROOD VLEES
Biefstuk is heus niet zo slecht als je denkt. Vooral met het vlees van de koeien die lekker in de wei hebben gestaan, is niks mis: dit vlees bevat linolzuur en dat wordt geassocieerd met een lager vetpercentage. Daarbij zit er veel ijzer in, een mineraal waar vrouwen vaak tekort aan hebben. Bestel een volgende keer dat je uit eten gaat rustig een malse biefstuk. Let wel op de porties: te veel biefstuk is niet zo best voor je hart.

Meest gelezen

AARDAPPELEN
Oma had het dus toch bij het rechte eind, want de aardappel is hartstikke gezond. Vitamine C, kalium en vitamine B6 maken piepers een gezond onderdeel van je avondeten. Hou het schilletje er vooral om: de vezels zorgen dat je langer vol zit.

VOLLE MELK
Vaak is dit het eerste wat je van je lijstje schrapt als je aan die vakantiekilootjes denkt. Nergens voor nodig. Het vet in melk helpt om minder tussendoortjes te eten (want je zit langer vol) en zorgt dat je vitamine D beter opneemt. Weer geldt: drink met mate.

BEVROREN GROENTEN
Lekker snel, lekker makkelijk: bevroren groente. Ongezondere optie dan vers groen? Nee hoor, want de verse groenten worden direct na de oogst ingevroren, waardoor ze soms verser zijn dan de ‘verse’ groenten uit het schap. Let er wel op dat er geen chemicaliën aan de groenten zijn toegevoegd.

Chocolade blijkt daarentegen een stuk minder gezond te zijn... >

8 dingen die je niet moet eten als je wilt afvallen >

En 6 snacks die je sneller in slaap laten vallen >