10 etenswaren waarmee je dat griepje tegen kunt gaan

Alle beetjes helpen, nietwaar? Behalve extreem vaak de handen wassen en vitamine C- en D-pillen slikken, hieronder het voedsel dat het immuunsysteem op peil houdt.

GRIEKSE YOGHURT
Het bevat namelijk goede bacteriën. Denken wij er automatisch honing en walnoten bij.

GEFERMENTEERD VOEDSEL
Oftewel: eten waarbij bacteriën, schimmels en gisten gebruikt worden. Klinkt niet heul lekker; is het (best) wel. Zuurkool en augurken toevoegen aan die boodschappenlijst dus.

ZINK
Denk: oesters, krab, kreeft, donkere chocolade (yes!) en pinda’s. Zink helpt verkoudheid tegen te gaan.  

Advertisement - Continue Reading Below

KNOFLOOK
Die zagen we niet aankomen; nemen we die slechte adem maar even voor lief. Het bevat middelen die helpen bacteriën te bestrijden en je hart te beschermen. Garlic garlic!

AVOCADO
Want: avocadoooooo. Nog een reden om guacamole te bestellen dus. Buiten dat avocado's lekker zijn, zorgen ze ervoor dat je gezond blijft.

GROEN MOET JE DOEN
Kool, spinazie, peterselie en selderij; deze etenswaren geven een boost aan het spijsverteringskanaal en bevrijden het lichaam van schadelijke stoffen. En óf we niet ziek worden.

GEMBER
Altijd gezond, maar vooral tijdens het *hatsjoe*-seizoen. De verse dan, hè.

ZOETE AARDAPPEL
Typisch gezond lekkernijtje. 

EIWITTEN
En daaronder vallen dus vlees, vis, quinoa en noten.

ZALM
Lekker! Zien wij al een knap maaltje voor ons… Bammetje met zalm en avocado?

Zei iemand avocado? Ha. ZÓ weet je dus of-ie rijp is.