Zó krijg je die platte buik

Binnen 24 uur.

Meest gelezen

Of nouja: die buik zal niet binnen 24 uur veranderen in een sixpack, maar op deze manier haal je wél het maximale resultaat binnen een etmaal. En je hoeft er niet eens een rits superfoodwinkels voor te bezoeken.

We gidsen, met behulp van diëtist Keri Glassman: in vijf gerechten naar je maximaal strakke buik.

1. Ontbijt
> Havermout met blauwe bessen en twee theelepels pindakaas, of
> Twee hardgekookte eieren met blauwe bessen

Advertisement - Continue Reading Below

Waarom?
Glassman: ‘Vaak zijn vind je veel toegevoegde suikers in ontbijtgranen. Havermout geeft je vezels zónder suiker. Pindakaas geeft je gezonde vetten die je honger goed stillen. Blauwe bessen geven je ook vezels, én vocht, zonder dat je ook een hoop koolhydraten binnen krijgt.’

2. Snack
> Een handjevol ongezouten noten en een clementine*, of
> Selderij met twee theelepels pindakaas
* Een kruising tussen een mandarijn en een sinaasappel

Meest gelezen

Waarom?
Glassman: ‘Dit zijn twee snacks die vol zitten met vezels, proteïnen, gezonde vetten én water, zodat je een vol en verzadigd gevoel hebt zonder een opgeblazen buik te krijgen.’

3. Lunch
> Sla (kies je lievelings), een halve komkommer, 10 cherrytomaatjes, een handjevol geraspte wortelen, een halve avocado, een hardgekookt ei, een eetlepel zonnebloempitten en een beetje citroen en azijn

Waarom?
Glassman: ‘Deze salade is mijn favoriet: een perfecte combinatie van magere eiwitten, gezonde vetten en groenten die vullen. Het is een ‘clean’, simpele, snelle salade.’

4. Snack nummer 2
> Griekse yoghurt met een beetje kaneel, of
> Komkommerschijfjes met een eetlepel rijstazijn en een theelepel verse dille

Waarom?
Glassman: ‘De geur van kaneel alleen al, is een natuurlijk stress reliever, waardoor het alleen daarom al een goede opkikker is op een drukke werkdag. Daarbij is het een goede alternatieve zoetmaker. Yoghurt werkt goed als proteïnerijke hongerstiller tot het avondeten.’

5. Avondeten
> Gegrilde zalm, spinazie (gebakken in een theelepel olijfolie en knoflook), geroosterde venkel en wortelgroenten

Waarom?
Glassman: ‘Zalm heeft veel goede omega 3-vetten – dat zijn vetten die je hélpen vetten te verbranden. Het vette van de zalm zorgt er ook voor dat je honger goed wordt gestild. De venkel is een ‘zuiverende’ groente.’

We hebben nu al trek.

Bron: ELLE.com

Vier makkelijke trucs om snel in slaap te vallen >

Wat is slechter: stress of verveling? >