Zo ga je vermoeidheid te lijf

Vermoeidheid betekent niet persé gevalletje hopeloos. Tegen oververmoeidheid kun je namelijk van alles doen.

Gaat het altijd 'Goed! Héél druk en moe, maar goed'? Dan hier een troost: je bent (absoluut!) niet de enige oververmoeide. Het lijkt wel een vicieuze cirkel waar een hele generatie jonge mensen middenin zit. Maar, de redding is nabij. Hier 8 tips om vermoeidheid tegen te gaan:

1. Je bent wat je eet.
Hoe je je 's ochtends voelt heeft veel te maken met hoe goed je hebt geslapen. Probeer daarom, zowel overdag als in de avond, met regelmaat te eten zodat je metabolisme in balans is wanneer je je bed induikt. Een knorrende buik maakt in slaap komen niet heel gemakkelijk...

Advertisement - Continue Reading Below

 
2. Doe een beetje rustig aan met cafeïne.
Dat betekent: drink overdag niet al te veel cafeïnehoudende dranken en probeer dit een paar uur voor het slapen gaan helemaal niet meer te doen. Opstaan met koffie mag natuurlijk wel!

3. Ksssht, weg met wifi!
En niet alleen wifi maar ook alle schermen die je gebruikt, zij het een computer, telefoon of tv. Deze kun je het beste minimaal een half uur voor het slapengaan uitzetten. Zo blijft het minder in je hoofd hangen én beïnvloedt het licht dat van deze apparaten afkomt je melatoninelevel (het stofje dat je ritme regelt) niet.

Meest gelezen

4. Plan je douchebeurt zorgvuldig in.
Neem een avondbad of douche vroeg(er) op de avond zodat je lijf op temperatuur kan komen voor het slapen gaan.

5. Kom met je luie bil van de bank.
Probeer een beetje bewegen én het halen van een frisse neus toe te voegen aan je dagelijkse routine. Vooral in de ochtend sporten werkt heel effectief om vermoeidheid tegen te gaan.

6. Blijf te allen tijde rustig.
Mindfulnesstraining en relaxen zijn key om je koppie tot rust te brengen.

7. Ga op zoek naar je inner-yogi
Yoga in de avond is de perfecte manier om je metabolisme af te remmen en je serotinelevel te doen stijgen. Ontspanningshormonen, wees welkom!

8. Neem je binnenste onder de loep
Daarmee bedoelen we natuurlijk je spijsvertering. De staat waarin je darmen verkeren is namelijk van grote invloed op hoe je slaapt. Wil je dit alles een handje helpen? Slik dan probiotica supplementen en you're good to go.

 

 

 

Bron: ELLEuk.com.

En anders kun je altijd DIT mannenproduct proberen om het te verdoezelen (tip van Kylie!) >