Zo word je een ochtendmens als je er van nature geen bent

Er zijn trucjes om er beter in te worden.​

Meest gelezen

Voor alle vrouwen die het vreselijk vinden om 's ochtends vroeg uit bed te komen: met déze 7 tips word jij so-wie-so een ochtendmens.

1. Ga vroeger naar bed

Geef het maar toe, als je zegt dat je gaat slapen, ga je eigenlijk helemaal niet slapen. Je gaat je bed in, maar je doet niet meteen je ogen dicht. Sterker nog, je zet Netflix aan of scrollt op social media tot je duim er pijn van gaat doen. Gun jezelf de rust en leg alles weg op het moment dat je nog 8 uur slaap te gaan hebt.

Advertisement - Continue Reading Below

2. Houd je gordijnen open

Het klinkt een beetje creepy en is niet heel ideaal voor de lichte slapers onder ons, maar probeer er toch voor te zorgen dat er wat licht van buiten naar binnen schijnt. Zelfs als je slaapt reageert je lichaam op het licht, dat als een wekker dient, omdat je uiteindelijk wakker wordt van het daglicht. Het is in ieder geval beter dan het irritante geluid van je wekker.

3. Leg je wekker aan de andere kant van de kamer

Over wekkers gesproken, het is tijd dat je hem aan de andere kant van de kamer neerlegt. Nee, niet onder je kussen of op je nachtkastje, maar níet binnen handbereik. Zo word je gedwongen om op te staan, aangezien je je anders knettergek wordt van het geluid. En vergeet vooral niet: you snooze, you lose!

Meest gelezen

4. Sla je ontbijt niet over

Ja, zelfs als je niet van ontbijtjes houdt, voel je je echt energieker met een volle maag. Ga voor een ontbijt waar je genoeg energie van krijgt. Vergeet niet iets te drinken.

5. Leg je kleding 's avonds klaar

Niets voelt fijner dan een chille ochtend met zeeën van tijd. Daarom is het ideaal om je kleding de avond van tevoren klaar te leggen. Je wekker gaat, je stapt onder de douche en je springt in je kleding. Hoeveel tijd win je daarmee?! Daarna heb je alle tijd voor je make-up, haar en ontbijt.

6. Doe oefeningen

Een workout geeft een extra betekenis aan je ochtenden. Bovendien ben je heel trots op jezelf als je zegt dat je 30 minuten lang heb lopen zweten tijdens die cardio, terwijl je normaal ligt te snurken. Ren in het park, volg een online workout en maak wat van je ochtenden. Het zal je verbazen hoe goed je je daardoor voelt.

7. Beloon jezelf

Door vroeg op te staan, geef je jezelf verloren tijd terug. Gebruik daarom je ochtenduren voor iets wat je leuk vindt: of je nou in bad gaat of Netflix opzet. Als je van de ochtenden begint te houden, heb je een extra lange dag en wil je niet meer terug.

Bron: Cosmopolitan