Gezonde pizza? Dat kan: zes 'healthy' varianten van de reguliere pizzabodem

Omdat we eigenlijk áltijd pizza lusten, maar het niet áltijd een slim idee is. Met deze iets gezondere opties is all you can eat wat ons betreft totaal geoorloofd.

Meest gelezen

Koolhydraatarme pizza's, dat zijn deze hieronder vast niet allemaal. Er is er wel een glutenvrij, een van groente en voor de ander hoef je haast niets voor te bereiden. Het belangrijkste? Stuk voor stuk zijn ze lekker.

Kleine pizza's van speltmeel

Spelt wordt gezien als het ultieme oergraan. Deze graan bevat meer voedingsstoffen dan 'gewoon' meel. Een meevaller: deze oerpizza's zijn zó gemaakt met maar drie ingrediënten.

Advertisement - Continue Reading Below

Meest gelezen

Glutenvrije mini-aubergine/courgette pizza's

Dit is eigenlijk de makkelijkste pizza van allemaal. Je snijdt een aubergine of courgette doormidden of overlangs door. Et voila! Tip: na het snijden van de aubergine of courgette bestrooien met zout, laten uitlekken en droogdeppen met keukenpapier. Zo blijft je 'pizzabodem' stevig, omdat het zout vocht onttrekt.

Glutenvrije pizzabodem van bloemkool

Voor deze glutenvrije bloemkoolpizza hebben wij het ultieme basisrecept en die vind je hier.

Glutenvrije pizza van amandelmeel

Deze pizzabodem is geheel gemaakt van amandelen, eieren en kruiden. Er komt dus geen gluut om de hoek kijken.

Glutenvrije paleo pizzabodem van tapioca- en kokosmeel

Tapoicameel is meel gemaakt van de cassavewortel. De mix van kokos- en tapiocameel betekent een stuk minder koolhydraten dan in een normale pizzabodem.

Zoete aardappel

Voor alle zoeteaardappelfans! Deze pizzabodem is gemaakt van een combinatie van zoete aardappel en speltmeel.

Bron: ELLE Eten