Laten we eerlijk zijn, we zijn allemaal geïntrigeerd door de superfoodtrends. Of het nu een matcha green latte (de boerenkool van de theewereld) of de huidverbeterende 'golden milk' op basis van kurkuma is, we springen allemaal op de gezondheidstrein als we er zowel innerlijk als uiterlijk beter van worden.

Dat wil niet zeggen dat we de superfoods ook echt lekker vinden smaken, maar een brunch op zaterdag is gewoon niet meer hetzelfde zonder de beloofde gezondheidsvoordelen (en potentiële Instagramlikes) van een bietrode chiapudding en een kurkumagembersmoothie.

instagramView full post on Instagram

Drakenvrucht

Net zoals bij alle mode, beauty- of voedingstrends ligt er altijd concurrentie op de loer. De nieuwste superfoodrage? Pitaya.

De fuchsiaroze drakenvrucht is een oude bekende in gezondheidswinkel en staat al jaren op de boodschappenlijst van bewuste foodies. De pitaya zit volgens Food Facts vol antioxidanten en fytonutriënten en is rijk aan vitamine B, vitamine C, meervoudig onverzadigde vetzuren, caroteen en proteïne.

De vrucht doorsnijden en het vlees uitlepelen volstaat niet meer. De meest recente manier om pitaya te consumeren is in poedervorm. Je kunt het poeder gebruiken in een smoothie, een sorbet of als vervanging voor espresso in je latte. De combinatiemogelijkheden zijn eindeloos.

Pitaya latte

De hashtag #dragonfruit levert op Instagram meer dan 500 000 zoekresultaten op. Mensen kunnen niet genoeg krijgen van de kleurrijke schil en de gezondheidsvoordelen van de vrucht en ze zoeken zo veel mogelijk manieren om het te kunnen consumeren.

In een recent artikel in de Evening Standard vertelt Leigh Chivers, hoofdaankoper voor Planet Organic, dat er in London maar liefst zeven winkels zijn waarin per week zo'n 150 tot 200 pitaya latte's verkocht worden.

'Dat is nog niet dezelfde hoeveelheid als matcha of kurkuma latte's, maar we verwachten wel dat het aantal zal stijgen,' legt ze uit.

Wij hopen ook in Nederland snel een roze latte te kunnen bestellen.

Deze reacties op eet- en drinkkeuzes kunnen echt niet meer >

Van: ELLE UK