Creatief directeur Frida Giannini charterde neus Lorenzo Villoresi om samen een nieuwe klassieker in de dop te creëren. Het resultaat is Forever Now, een ruiker die de traditie en identiteit van het modehuis uit Florence moet symboliseren. Een voortzetting van de filosofie die ook al werd gehanteerd in de Forever Now-campagne met de kleindochter van Grace Kelly, Charlotte Casiraghi, als boegbeeld.

RUIKT ALS...
Hoe de traditie en identiteit van Gucci ruikt? Wel, dat zullen we je vertellen. Villoresi is een groot voorstander van kruidige natuurlijke parfums. Topnoten bestaan dan ook uit bergamot, mandarijn, zwarte peper en lavendel. Terwijl het hart van de geur zich kenmerkt door nuances als leder, nootmuskaat en Toscaanse iris.

 
Nog steeds moeilijk? Doe je ogen dicht en stel je voor dat je in de bloementuin van de Medici’s staat: snuif diep en ruik Calabrisch citrusfruit, vergezeld van zachte groene oranjebloesem en lavendel. Nog één haal: Toscaanse iris, rozen, jasmijn, Ylang Ylang en patchouli, ondersteund door een vleug hout en leder. Bueno.

 
IN DE FLES
Voor het design van de fles is er gekeken naar het Gucci Museo in Florence. De fles draagt zelfs de naam van het museum, zo ook de façade van het pand in goud op het etiket. De dop kreeg nog een strik en het Gucci-wapen mee.

 
Gucci Forever Now ligt per januari 2013 in de schappen bij Gucci-boetieks wereldwijd, Gucci Museo en www.gucci.com.