Dit is de énige oefening die je nodig hebt voor killer buikspieren

Verklapt door Hollywood Pilates-guru Mari Winsor.

Vraag jij je ook wel eens af of er een no-fail oefening is voor een Hollywoodwaardig middenrif? Wij wel. En onze collega's aan de andere kant van de plas ook. Zij besloten Mari Winsor, Pilates-guru en oprichtster van de befaamde pilates-studio Winsor Pilates, aan de tand te voelen. En ja, er is één buikspieroefening die ze iedereen aanraadt. 

'Criss-cross crunches zijn het beste, daarmee gebruik je ál je buikspieren en vooral de schuine,' vertelt ze. (Je schuine buikspieren zijn de spieren die je taille vormen en dus heel belangrijk om te trainen als je die wat smaller wilt krijgen.) Maar, dat gezegd, met alleen deze crunches ben je er nog niet. Het zal zeker helpen om je buik strakker te maken, maar het effect zie je pas écht als je het combineert met een gezond dieet. Hoi croptop!

Advertisement - Continue Reading Below

DE CRUNCHES

'Zorg ervoor dat je draait vanuit je taille en niet vanuit je schouders,' legt Mari uit. 'En om je nek maximaal te strekken is het goed om te kijken naar de elleboog aan de kant waar je naartoe draait.' Volg haar stap-voor-stap-instructies hieronder.

Beeld: Mari Winsor
  1. Ga plat op je rug liggen. Zorg ervoor dat je hele ruggengraat op de mat ligt, strek hem uit en ontspan je nek.
  2. Plaats beide handen achter je hoofd, met je handen op elkaar of met je vingers achter je oren. Houd je schouders laag en laat je ellebogen naar buiten wijzen.
  3. Breng allebei je benen omhoog in een hoek van 90 graden.
  4. Breng je rechterbeen naar je toe richting je borst en strek tegelijkertijd je linkerbeen uit in een hoek van 45 graden met de vloer. Draai ondertussen je bovenlijf naar rechts, waardoor je linkerelleboog bij je rechterknie komt en houd die pose twee tellen vast.
  5. Doe het nu andersom. Terwijl je je linkerbeen naar je toe beweegt strek je je rechterbeen uit en draai je je bovenlichaam naar links waardoor je rechterelleboog bij je linkerknie komt. Switch. Houd deze pose ook weer twee tellen vast.
  6. Blijf het afwisselen en zorg dat je elke kant minstens 5 keer herhaalt.

 

Wat is er nu belangrijker om af te vallen: sport of dieet? >

En helpt citroenwater echt om gewicht te verliezen? >