Het gros van Nederland kent Monica Geuze van haar vlogs. Inmiddels is de 28-jarige uitgegroeid tot een succesvolle ondernemer. Ze werkt de klok rond, en dat is terug te zien op haar bankrekening. Op dit astronomische bedrag wordt haar vermogen geschat.

Ondernemer, presentatrice, mediamaker: Monica Geuze is van alle markten thuis

De afgelopen jaren is Monica Geuze vooral op tv te zien in programma's als De Bachelor, De Bachelorette en The Masked Singer, maar dat is niet waar haar bn'er-carrière ooit begon. De 28-jarige begon namelijk achter de draaitafels, ze was de dj van Ronnie Flex en zwengelde gelijktijdig haar vlogkanaal aan. En dat bleek enorm succesvol. Monica staat in Nederland bekend als een van de grootste vloggers, en met honderdduizenden abonnees op YouTube is dat ook niet gek.

Na acht jaar haar vlogcamera overal mee naar toe genomen te hebben, en de meest intieme delen van haar leven met fans te hebben gedeeld, kondigde ze in januari 2023 aan om te stoppen met vloggen. Inmiddels was ze veel meer dan een social media-persoonlijkheid en dat zorgde voor een uitdaging om 'alle ballen hoog te houden'. Daarnaast werd het delen van haar privéleven haar ook te veel.

Monica verdween niet volledig uit beeld, want ze had nog genoeg andere bezigheden waarmee ze de schijnwerpers op zich gericht kreeg. Zo is ze mede-eigenaar van seltzermerk Stëltz, maakt ze samen met beste vriend Kaj Gorgels de succesvolle podcast Geuze & Gorgels en bouwt ze nog altijd haar lifestylemerk Sophia Mae uit. Ook aan presentatieklussen geen tekort, want Monica is steeds vaker op televisie te zien. In 2022 sloot ze een exclusieve deal met Videoland, een platform waar ze zich naar eigen zeggen thuis voelt.

Wat levert dat op?

Passie is mooi, maar Monica besteedt niet het grootste deel van haar dag om er niks aan te verdienen. In de jaren dat er dagelijks gevlogd werd, haalde de bn'er een jaarsalaris van 120.000 euro binnen. Ook gesponsorde berichten op Instagram brengen geld in het laatje. Met 1,4 miljoen volgers zou ze naar verluidt 30.000 euro per post verdienen. En haar jaarcontract met Videoland is 200.000 euro waard, schrijft Story. Oh, vergeet niet dat de podcast ook knaken oplevert. 'Een ton per jaar,' volgens mediakenner Rob Goossens.

Twee jaar geleden stampte Monica ook nog lifestylemerk Sophia Mae uit de grond. Wat begon met een geurkaars, droogshampoo en crème is inmiddels uitgegroeid tot een imperium waar alle lifestylebehoeften vervuld worden. Dat de producten onder andere bij de Bijenkorf verkocht worden, heeft haar geen windeieren gelegd. Sophia Mae zou inmiddels 5 miljoen euro waard zijn.

Tel daar persoonlijke bezittingen als een miljoenenwoning en luxe auto bij op, dan kom je uit op een totaal vermogen van zo'n 7 miljoen euro, aldus RTL Boulevard.

Not too shabby, Mo!