In Amsterdam, op de Utrechtsestraat om precies te zijn, is de nieuwe pop up-winkel van Sézane geopend. Het is de eerste keer dat het Franse kledingmerk Sézane is neergestreken in Nederland. Het is ook de eerste keer dat Liza Chloé van Duijn voor zo'n groot project het interieur mag doen.

Liza Chloé is een van de docenten van ELLE Deco's cursus interieurjournalistiek

Sézane pop up-winkel in Amsterdam, gedaan door Liza Chloé van Duyn

Begin dit jaar besloot fotograaf en stylist Liza Chloé het roer om te gooien en zich volledig te focussen op interieur styling. Zoals het soms gaat als je besluit iets te doen waar je hart en ziel goedkeuring aan geven, kreeg ze al snel een opdracht. Wat ze niet had verwacht was dat het meteen zo'n enorme opdracht zou zijn: het scouten van de locatie en het stylen van de nieuwe Sézane-winkel in Amsterdam.

Ga dat dan maar waarmaken: binnen 1,5 maand een locatie vinden én het een metamorfose geven. De locatie vond ze per toeval, toen ze een pakketje moest afgeven. De winkelier die er al zat, wilde er wel uit. Kwam er ook meteen een verbouwing bij. Het enige dat origineel is gebleven zijn het plafond en de vloer.

Poul Cadovius, Auping en Gubi zijn een aantal namen die een plek vonden op de Utrechtsestraat

Op de begane grond staat een kabinet met de knitwear bestsellers van het merk. Dit kabinet is de grootste van alle winkels. De rest van de meubels zijn allemaal vintage; van de toonbank tot aan de sieradenkastjes. Poul Cadovius, Auping en Gubi zijn een aantal namen die een plek vonden op de Utrechtsestraat. Deze vintage parels werden gemixt met de typische Sézane details, zoals de zachte kleuren op de muur en raffia elementen.

De pop up blijft nog 9 maanden staan, alle tijd dus nog om er eens te gaan gluren.

Op de hoogte blijven van het laatste interieur nieuws? Volg ELLE Decoration NL dan op Facebook, Pinterest en Instagram.

instagramView full post on Instagram