Skip to Content

Dít zijn de 14 de beste films die nu op Netflix staan

Het is ook lastig om een film te kiezen met zoveel opties.

Door
preview for Pieces of a Woman official trailer (Netflix)

Door het Netflix-bos van films, series en documentaires, zie je soms de bomen niet meer. Logisch dat je dan weer terugvalt op een comfortserie als Sex and the City die je inmiddels kunt meepraten. Maar het is tijd om uit je comfortzone te stappen en eens één van deze 11 (!) beste films op Netflix te kijken.

De keuze is reuze op Netflix, dus wij zetten de beste films onder elkaar

Elke avond op de bank is de hamvraag: wat zet ik op? Als je zonder plan te werk gaat, is de kans groot dat je de halve avond door verschillende streamingdienst scrolt om uiteindelijk te eindigen met iets wat je al hebt gezien. Door het enorme aanbod, wat ook nog eens maandelijks wordt aangevuld, raak je overprikkeld en lichtelijk overspannen. Same, girl. Toch durven wij te wedden dat jij een hoop meesterwerken van films die er te vinden zijn nog niet hebt gezien. Vraag je je nu af waar je moet beginnen met zoeken? Niet nodig, dat hebben wij al voor je gedaan.

Hoewel de streamingdienst boordevol leuke Netflix Originals staat, is het soms goed om terug in de tijd te gaan naar een Pretty Woman of Fight Club. Fans van Leonardo DiCaprio kunnen hun hart ophalen bij The Wolf of Wall Street en Catch Me If You Can. En kijk je liever naar een feel good movie dan raden wij Chef aan – al is een snack-tafel daarbij een absolute must. Geloof ons als we zeggen dat je zonder te knabbelen het einde van de film niet haalt. Ook voor spanning zit je goed met deze lijst. Kijk naar de psychologische thriller Gone Girl of leer meer over de angsten van een bevalling dankzij Pieces of a Woman. Kortom: voor ieder wat wils en vele goede films op Netflix waarmee je je de komende weken – oké, dagen – mee kunt vullen. Netflix-films: Wij raden je deze aan.

Dit zijn de 14 beste films op Netflix

1

Gone Girl (2014)

youtubeView full post on Youtube

Dit David Fincher-meesterwerk is in gelijke mate spannend, fascinerend en ontroerend. In Gone Girl, naar het gelijknamige boek van Gillian Flynn, wordt Nick Dunne (Ben Affleck) beschuldigd van de vermissing van zijn vrouw Amy Dunne (Rosamund Pike). Hij blijft stellig ontkennen dat hij schuldig is, maar steekt het verhaal écht zo in elkaar? En is ze wel echt vermist?

2

Erin Brockovich (2000)

In 1993 is Erin Brockovich (Julia Roberts) niet alleen alleenstaande moeder van drie kinderen, maar ook werkloos. Bij een verkeersongeluk is ze gewond geraakt en klaagt nu de man aan die haar heeft aangereden, een dokter. Hoewel de zaak gesneden koek is, weet ze het in de rechtszaal alsnog te verpesten.

Als ze ter compensatie aan de slag gaat bij het advocatenkantoor van haar kantoor weet ze iedereen te verbazen. Sterker nog, ze weet een gigantisch bedrijf neer te halen voor het vervuilen van drinkwater. Dit waargebeurde verhaal is gegoten in een meesterlijke film, een die je absoluut ooit gezien moet hebben.

3

Scoop (2024)

Een nieuwe titel op de streamingdienst: Scoop. De nieuwe Netflix-titel vertelt het verhaal achter het beruchte en veelbesproken interview van prins Andrew uit 2019 met de BBC, waarbij hij ingaat op zijn band met Jeffrey Epstein.

4

Spirited Away (2001)

Animatie-fans opgelet, want Studio Glibli heeft in 2001 een heus meesterwerk neergezet met Spirited Away. De Japanse anime vertelt het verhaal van de tienjarige Chihiro en haar familie die tijdens hun verhuizing verdwaald raken. Zij komen terecht in een magische wereld van goden, heksen en geesten. Een klassieker en aanrader, dus.

5

The Big Short (2015)

Alles wat je ooit dacht te weten over hypotheken is een leugen. In The Big Short wordt het exacte moment weergegeven waarin de Amerikaanse huizenmarkt in elkaar klapte in door corruptie. Met een sterrencast bestaand uit Christian Bale, Brad Pitt, Steve Carell en Ryan Gosling is het alleen al qua eye candy een must watch. En als dat niet genoeg is: de film heeft 81 filmnominaties ontvangen en 37 prijzen in de wacht gesleept waarvan één een Oscar.

6

Lady Bird (2017)

Hoe vaak je 'm ook kijkt, het blijft een favoriet. Geregisseerd door Greta Gerwig (al een reden om 'm te kijken) met in de hoofdrol Saoirse Ronan (nog een reden). Oh, en Timothée Chalamet speelt er ook in (voor als je nog niet om was).

Saoirse's personage 'Lady Bird' leert in de film zichzelf, maar ook de liefde en de mensen om haar heen goed kennen. Wachtend op een kans om weg te gaan uit haar stad en te gaan studeren aan de oostkust van Amerika.

7

Shéhérazade (2018)

Geen problemen met Franse films, dan moet je Shéhérazade zien. Wanneer de 17-jarige Zachary (Dylan Robert) uit de gevangenis komt heeft hij geen plek om naar terug te keren. En dus wendt hij zich tot de straten van Marseille, waar het gevaar om de hoek schuilt. Maar er blijkt ook liefde te zijn als hij Sheherazade (Kenza Fortas) ontmoet en verliefd wordt.

8

The Wolf of Wall Street (2013)

Ken jij Jordan Belfort al? De Amerikaan die Wall Street te slim af was en daardoor miljoenen wist binnen te harken? In The Wolf of Wall Street wordt de rol van de corrupte effectenhandelaar vertolkt door Leonardo DiCaprio. Het nagespeelde verhaal zit boordevol verkeerde keuzes, pijnlijke flaters en interessante insights in het hoofd van een man die op geld belust is.

9

Chef (2014)

Zorg dat je snacks bij de hand hebt als je Chef aanzet. In de kookfilm neemt hoofdchef Carl Casper (Jon Favreau) ontslag bij hoog aangeschreven restaurant en opent vervolgens een Cubaans geïnspireerde foodtruck. Samen met zijn zoon reist hij door Amerika en merkt dat zijn cubanos en plátanos enorm in trek zijn. De film is bezaaid met grote sterren; Scarlett Johansson, Dustin Hofman, Robert Downey Jr. en Sofia Vergara.

10

The Swimmers (2022)

The Swimmers uit 2022 is er ook eentje die je zeker wil toevoegen aan je Netflix-lijst. De film is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van twee zussen uit Syrië. Ze vluchten voor de oorlog in hun land. Samen zwemmen ze naar Griekenland, waarna ze later deelnemen aan de Olympische Spelen in Rio. Must-see!

11

Pretty Woman (1990)

Julia Roberts als sekswerker, Julia Robert als stijlinspiratie voor alle vrouwen na 1990, Julia Robert als hét voorbeeld dat jouw carrière nooit iets is waar je voor altijd aan vastzit. In Pretty Woman pikt Edward Lewis (Richard Gere) Vivian Ward op voor een avond plezier. Een avond wordt een week en voor je het door hebt zijn de twee tot over hun oren verliefd op elkaar. Als je ooit nog een feelgood movie zoekt, dit is 'm.

12

Fight Club (1999)

The first rule of Fight Club is... Precies, eigenlijk praten we niet over de club, maar voor nu maken we een uitzonder. Tyler Durden (Edward Norton) lijdt aan slapeloosheid en in plaats van plafonddienst te houden, sluit hij zich aan bij een ondergrondse vechtclub gerund door Tyler Durden (Brad Pitt). Is dit de oplossing voor zijn probleem? En is het wel allemaal wat het lijkt?

13

Catch Me If You Can (2002)

Laat het maar aan Leonardo DiCaprio over om een gladde fraudeur te spelen. Catch Me If You Can laat zien dat de 21-jarige Frank Abagnale Jr. overal mee weg kan komen als hij met zijn blauwe ogen knippert. Hij is een dokter, hij is een piloot, hij is een advocaat, maar wat hij echt is, is gezocht. Gezocht door FBI-agent Carl Hanratty (Tom Hanks) die het zijn levensmissie heeft gemaakt om de afzetter te vangen.

14

Pieces of a Woman (2020)

Als je zin hebt om te huilen, ben je bij Netflix-film Pieces of a Woman aan het juiste adres. De dramafilm met Vanessa Kirby en Shia LeBeouf gaat over Martha en Sean die op het punt staan ouders te worden. Als de bevalling thuis op gang komt, worden kijkers getrakteerd op het meest intieme inkijkje in de geboorte van hun kind. En hoe het mis kan gaan als er geen medische hulp nabij is.

Nadat de film in 2021 is uitkwam, heeft ELLE het gerecenseerd. Je vindt de uiteindelijk rating hier, maar wees gewaarschuwd: lezen op eigen risico.

Films & TV

the princess diaries 3