Skip to Content

Nieuw op Netflix in april: dit zijn de beste nieuwe series en films

Genoeg te bingen tijdens een avondje op de bank deze maand.

Door
preview for Anyone But You - Official Trailer (Sony Pictures)

Hoe snel gaat de tijd? Het is alweer april. En deze maand barst Netflix uit z'n voegen barst van de nieuwe films en series. Genoeg om jouw avonden te vullen met een aantal mooie titels. Ook in april krijgt de streamingdienst er weer genoeg pareltjes bij. Van klassieke films en interessante documentaires tot langverwachte nieuwe seizoenen, van alles komt voorbij en er is deze maand weer voor ieder wat wils.

Ben je into de klassiekers? Dan kun je deze maand kijken alle seizoenen van Sex & The City. Liever iets minder zoetsappigs? Check dan seizoen 1 tot 8 van White Collar, de Matrix-trilogie of The Theory of Everything. Ook komen er deze maand heel wat Originals uit, denk aan Scoop, Ripley en Rebel Moon - Part Two: The Scargiver. Deze maand knapt het streamingplatform uit z'n voegen van de true crime-documentaires en realityseries, waaronder seizoen 6 van The Circle. En niet te vergeten dé romcom van 2023: Anyone But You.

Hieronder geven we je een inkijkje in het Netflix-aanbod van april, scrol snel verder om te zien op welke nieuwe titels je je deze maand kunt gaan verheugen. En geloof ons, dat zijn er een heleboel.

Nieuw op Netflix in april 2024

1

Sex & The City seizoen 1 t/m 6 – 1 april

youtubeView full post on Youtube

In het kader van 'an oldie but goodie'... Alle seizoenen van Sex & The City zijn vanaf begin april op Netflix te kijken. Voor wie de afleveringen kan meepraten, is dit een welkom extraatje. Heb jij de serie nooit van begin tot eind gekeken, dan is dít jouw kans. Neem een duik in het fabuleuze NYC-leven van Carrie (Sarah Jessica Parker), Samantha (Kim Cattrall), Charlotte (Kristin Davis) en Miranda (Cynthia Nixon). Verdwaal in hun iconische modemomenten, onvermijdelijke boy drama en herkenbare issues van vrouwen boven de dertig.

2

Ripley – 4 april

Geen zin om meerdere seizoenen te bingen, dan is Ripley wat voor jou. De gelimiteerde serie vertelt het verhaal van Tom Ripley (Andrew Scott), een oplichter die begin jaren zestig in New York rondhangt en door een rijke man wordt 'ingehuurd om naar Italië te reizen in een poging zijn zwervende zoon ervan te overtuigen naar huis te keren. Toms aanvaarding van de baan is de eerste stap in een complex leven vol bedrog, fraude en moord.'

De serie is gebaseerd op de boekenreeks van Patricia Highsmith. Het script van de 8-delige mini-serie is geschreven door Steven Zaillian, die in het verleden awardwinnaars The Irishman, American Gangster en Schindler's List schreef. Dat belooft veel goeds, dus.

3

Scoop – 5 april

Royal-fans opgelet, want Netflix' Scoop is vanaf 5 april te zien. De film is 'het inside-verslag van de hardnekkige journalistiek die een wereldschokkend interview opleverde: het beruchte optreden van Prins Andrew op BBC Newsnight. Van de spanning van de onderhandelingen van producer Sam McAlister (Billie Piper) met Buckingham Palace, helemaal tot aan de forensische confrontatie van Emily Maitlis (Gillian Anderson) met de prins (Rufus Sewell), neemt SCOOP ons mee in het verhaal, met de vrouwen die voor niets terugdeinzen. Om een ​​zo groot interview te krijgen, moet je lef hebben.'

4

The Antisocial Network – 5 april

Wat begon als een social mediaplatform waar verveelde tieners memes deelden, groeide uit tot hét distributiekanaal van QAnon. En tevens het medium wat zij hebben ingezet om de bestorming van het Amerikaanse Capitool-gebouw op 6 januari 2021 te bewerkstelligen. In de Netflix-documentaire The Antisocial Network wordt er een deepdive genomen in het platform dat uiteindelijk tot een de grootste gebeurtenissen in de Amerikaanse (politieke) geschiedenis heeft geleid.

5

What Jennifer Did – 10 april

We love us some crime documentaries. En What Jennifer Did is precies zo'n documentaire waar wij geen genoeg van kunnen krijgen. Een rustig Canadees dorp wordt opgeschrikt door een brute misdaad. Het lijkt erop alsof een Vietnamese familie door mysterieuze inbrekers wordt geterroriseerd. Met één dode en één gewonde is er slechts één ooggetuige, de dochter van het gezin. Door haar politieverklaringen onder de loep te nemen, komen er steeds meer leugens boven water. Is er wel een mysterieuze groep die hen heeft aangevallen en in hoeverre is Jennifer zélf een dader en geen slachtoffer? De documentaire 'ontrafelt een web van complexiteiten die niemand zag aankomen,' schrijft Netflix.

6

The Circle seizoen 6 – 17 april

Jouw favoriete reality spelshow is weer terug. Het nieuwe seizoen van The Circle vindt plaats in een nieuwe stad. 'Nieuwe wendingen. Hetzelfde spel. Catfish, connecties en chaos wachten op je als nieuwe influencers de chat betreden en strijden om een enorme geldprijs.' Tja, we kunnen er niet meer van maken. Zet alvast een wekker en blokkeer 17 april voor een binge-sessie op de bank.

7

Rebel Moon Part Two: The Scargiver – 19 april

Vier maanden na de release van de eerste Rebel Moon-film worden fans getrakteerd op het vervolg. In Rebel Moon - Part Two: The Scargiver gaan Kora (Sofia Boutella) en de overlevende krijgers opnieuw de strijd aan om een ooit vredig dorpje te verdedigen. 'Aan de vooravond van hun strijd moeten de krijgers de waarheden van hun eigen verleden onder ogen zien, waarbij elk van hen onthult waarom ze vechten.' De bloedstollende film zorgt ervoor dat je op het puntje van je stoel zit. Al is het alleen al om dichterbij Kai (Charlie Hunnam), Titus (Djimon Hounsou) en Gunnar (Michiel Huisman) te zijn.

8

Anyone But You – 23 april

Dé romcom van 2023 komt naar Netflix. Anyone But You vertelt het verhaal van Bea (Sydney Sweeney) en Ben (Glen Powell) die na een date elkaar niet meer kunnen luchten. Eén probleem: ze maken beiden onderdeel uit van een wedding party in Sydney, Australië. En dan begint het pas echt. Hoewel de twee elkaar niet kunnen uitstaan, zullen ze toch vrede moeten sluiten om de bruiloft niet te verpesten. Of het hen lukt, zie je vanaf 23 april.

Films & TV

shia lebeouf als sean en vanessa kirby als martha in netflix film pieces of a woman uit 2021

11x de beste films die nu op Netflix staan