Doen: top 4 sporttrends

Goede voornemens omtrent een slanker lijf? Dit zijn dé trends op het gebied van sport.

Meest gelezen

UITERSTEN
Actrice Mila Kunis doet het. Lady Gaga is fan. En ook onze eigen Cécile Narinx is er niet bepaald vies van. Waar we het over hebben? Spinning, een workout gebaseerd op fietsen. Hard fietsen. Klinkt saai? Is het allesbehalve. En de voordelen liegen er trouwens ook niet om: Spinning zorgt namelijk voor een sterker hart, vergroot je longinhoud en versterkt je spieren. Plus: met de MyRyde-software vergeet je de brandende spieren. Met die software lijkt het namelijk net alsof je door de Alpen, de Australische outback of ons eigen Nederlandse landschap fietst.

Advertisement - Continue Reading Below

             
Niet zo’n fietser? Stap dan op de Power Plate. Niet voor een reguliere Power Plate-workout, maar voor de Non Stop Power Plate-training. Hierbij train je twintig minuten lang elke(!) spiergroep in je lijf. Kort maar krachtig, dus.

          
WATERRAT
Ga op snor naar je innerlijke Ranomi Kromowidjojo en duik het zwembad in. Eens per week een duik in het diepe (inclusief de nodige zwemslagen) moet voldoende zijn voor een loeistrakke buik aankomende zomer. Kun je wel een beetje coaching gebruiken? Schaf de zogeheten Swimtag aan. Dit apparaatje gaat om je pols en meet zo ongeveer alles, van slagefficiëntie en snelheid tot afstand en verbrande calorieën.

Meest gelezen

         
Eveneens een natuurlijke calorieverbrander: de Açaí-bes

      
ICE, ICE, BABY
Spierpijn! Geen nood aan de man, met een ijsbad of een ijskoude douche is de pijn zo verdwenen. Plus: omdat het je lichaamstemperatuur verlaagt, verhoogt het juist je metabolisme zodat je lichaam warm blijft. Leuke bijkomstigheid: je verbrandt hordes calorieën in een mum van tijd.

          
BALL SO HARD
Canada’s heetste exportproduct van dit moment: de UGI-bal. UGI staat voor u got it en is een moderne versie van de eeuwenoude medicijnbal. Het enige wat je nodig hebt is deze bal (en een ruimte waar je op z’n minst een stel push-ups kunt doen) en je kunt een complete workout samenstellen. Speur het internet (YouTube bijvoorbeeld) af voor de workouts die bij jou passen. Tip: doe elke oefening slechts één minuut, om geen gigantisch gespierd lijf te krijgen. De UGI-bal is vooralsnog niet in Nederland te verkrijgen, maar met de medicijnbal kom je ook al een flink eind.

              
Nog een intensieve workout: de Trippleshape Barre Workout. Wij testten het voor je uit