DIT moet je dus ontbijten voor je aan je workout begint

Gelukkig is het lekker - én zo gemaakt.

Moeilijk en terugkerend probleem voor (beginnende) ochtendsporters: wat te eten?

Je wil wel iéts eten (voor de energie), maar je wil ook weer niet met een volle maag je sportsessie ingaan. Virgine Active en Soulmatefood zochten uit wat een perfect ontbijt is voor je sportsessie, en kwamen met een recept voor chiabrood met gerookte zalm. We delen.

CHIABROOD

Je hebt nodig:
> 340 gram broodmix met chia
> 120 gram gesneden babyspinazie
> 300 gram rauwe eieren
> 24 gram rode wijnazijn
> 20 gram plantaardige olie
> 190 gram geraspte courgette

Advertisement - Continue Reading Below

De bereiding:
Mix alle ingrediënten door elkaar en doe het mengsel in een broodvorm. Zet 50 minuten in een oven die 160 graden heet is. Het beste kun je dit 's avonds doen, zodat je al klaar bent voor de volgende ochtend.

DE CITROEN/HONING/BASILICUM/COTTAGE CHEESE-DIP

Je hebt nodig:
> 30 gram cottage cheese
> 2 gram fijngehakte basilicum
> 5 gram honing
> 2 gram geraspte citroenschil

De bereiding:
Mix alle ingrediënten door elkaar en garneer met citroenpartjes.

Voilà: smeer de dip op wat sneetjes chiabrood en beleg met gerookte zalm, en je hebt het perfecte ontbijt voor je je work-out in gaat.

 

Bron: ELLE.com