10 health tips van hot Hollywood-mama's

Toegegeven: wanneer je hordes personal trainers, gesponsorde sapkuren en aan huis geleverde mealplans tot je beschikking hebt, is weer in vorm komen na een zwangerschap een tikkie gemakkelijker. Máár, uit al die professioneel vergaarde kennis kunnen we ook ons voordeel doen, lijkt ons zo. We verzamelden de beste back in shape-tips uit Hollywood.

Meest gelezen

1. Geef borstvoeding
Beroemdheden die drie weken na hun bevalling op miraculeuze wijze nog slanker zijn dan eerst, en vervolgens verzekeren dat het 'alleen door borstvoeding te geven' komt, yeah right. Er komt wel wat meer bij kijken. Maar toch: Scarlet Johansson, Miranda Kerr, Doutzen, ze verklaren allemaal dat het heeft geholpen. Niet gek ook, je zou er zo’n 500 calorieën per dag extra mee verbranden.

Advertisement - Continue Reading Below

2. Blijf actief
Ook tijdens je zwangerschap. Dit zorgt ervoor dat je later weer sneller de oude bent. Maar, rustig aan doen blijft het credo natuurlijk. Zangeres Ciara deed oefeningen als rustige squats en push-ups. Shakira zwoor bij Zumba: 'Zelfs tijdens mijn zwangerschap, ik ben het blijven doen tot ik bijna beviel.' Diehard, maar effectief.

3. Bouw het rustig op
Meteen uren in de gym zwoegen is nergens voor nodig (en wordt zelfs afgeraden). Jessica Alba deed het rustig aan en begon met dagelijkse home workouts van 20 minuten (de 3, 2, 1 Baby Bulge Be Gone DVD’s), vooral gericht op de core. Dat bouwden ze heel langzaam op met wandelingen en rustige jogs. 

Meest gelezen

4. Stel jezelf een doel
Go big or go home moet Jennifer Lopez gedacht hebben: de zangeres besloot het groots aan te pakken en zich op te geven voor en triatlon. En dat alles zo’n zeven maanden na haar bevalling. Spreekt voor zich dat kleinere doelen overigens ook prima motiverend kunnen werken.

5. Gebruik je gezonde verstand
Melanie Brown, aka Mel B, verloor na haar zwangerschap zo’n 20 kilo door regelmatig te sporten en 'gewoon' gezond te eten. In diëten gelooft ze namelijk niet: 'Luisteren naar je lichaam en consistent zijn, daar gaat het om. Als je zin hebt in een burger, eet er dan een. Maar eet de volgende dag zalm met groentes.' Een heerlijk nuchtere benadering.

6. Hou een vast ritme aan
Victoria Beckham zou Victoria Beckham niet zijn als ze ook haar post-baby figuur niet uiterst serieus en gedisciplineerd zou aanpakken: 'Ik sportte heel veel.  Zes dagen per week. Ik word behoorlijk obsessief wanneer ik voor iets ga.' En hoewel dit strakke regime misschien een béétje overdreven is, kun je er wel uithalen: de aanhouder wint. Zij het ietsje langzamer. 

7. Vind motivatie
Voor actrice Molly Sims was het haar geliefde garderobe: 'Mijn grootse motivatie was dat ik mijn oude kleren weer aan wilde! Ik paste niks meer en kon nog maar tien dingen aan. Die ik vervolgens het liefst wilde verbranden omdat ik ze al zo lang moest dragen.'

8. Let op je eten
Minder leuk, maar helaas niet minder waar: wil je wat kilo’s kwijt dan zul je wat aanpassingen moeten doen in je dieet. Beyoncé gaf eerder al toe dat ze tachtig procent van haar gewichtsverlies te danken had aan minder eten, vooral haar favoriete pastagerecht liet ze links liggen. Tijdens een van haar shows verzuchtte ze: 'Jullie hebben geen idee hoe hard ik heb gewerkt. Ik moest 27 kilo verliezen. Ze dwongen me op die loopband. Ik at sla!' The horror.

9. Neem een personal trainer
Mocht je de middelen hebben, dan is dit zeker een goede stok achter deur. Actrice Isla Fisher:  'Ik moest drie maanden na de geboorte weer aan het werk, dus schakelde ik een personal trainer in om drie keer per week mee te trainen. Dat werkte zowel motiverend als angstaanjagend, vooral omdat ik hem niet durfde te teleurstellen.'

10. Sport thuis
Gwyneth Paltrow heeft geen sportschool van binnen gezien na haar zwangerschap: 'Sporten kun je ook thuis, met je baby in de kamer. Vaak als ik aan het sporten was kropen mijn kinderen gewoon rond.'